Сезонне обслуговування.
Або "Перевод". Або підготовка машини до експлуатації у зимових (літніх) умовах.
Поки що не розглядатимемо питання документації (не менш важливе для обліку проведеного технічного обслуговування машини), а зупинимося безпосередньо на операціях, які доводиться виконувати в ході сезонного обслуговування простому механікові-водію.
Інструкція з експлуатації зразка (причому будь-якого зразка: БМП чи БТР чи танк)рекомендує при переході на літній режим експлуатації замінити низькозамерзаючу охолоджувальну рідину (антифриз) на воду з трикомпонентною присадкою.
Така вимога не є голословною.Якщо врахувати умови експлуатації машини влітку, за високої температури, то стає зрозумілим, що влітку характерно більш швидке випаровування охолоджувальної рідини. Разом з тим керівні документи з норм використання пально-мастильних матеріалів та спецрідин не визначають норми на долив низькозамерзаючої охолоджувальної рідини влітку. Чому так? Та тому, що відповідно до Інструкції з експлуатації НЕ ПОВИННО БУТИ В МАШИНІ ВЛІТКУ АНТИФРИЗУ. Отже долив антифризу у систему доведеться здійснювати за власний рахунок.
Втім можна виконати вимоги Інструкції та інших керівних документів та заправити машину водою.
Воду слід брати не будь-яку. Воду не рекомендується брати з джерел, або річок, де вона може бути жорсткою. Ваша машина не має шлункових проблем. Тому дощова вода, начерпана з калюжі і ретельно відфільтрована від піску та мулу є найкращим варіантом.
Деякі інструкціїрекомендують пропускати воду крізь пом'якшуючий фільтр (як наприклад Інструкція об.447А), але в умовах відсутності такого фільтру достатньо просто прокип'ятити воду сумнівної жорсткості.
Дуже часто доводиться чути "рекомендації" використовувати дистильовану воду. Звичайно так можна, але недоцільно. Дистильована вода нам знадобиться для інших операцій, про які поговоримо пізніше.
Вода, навіть м'яка є агресивним середовищем для деталей двигуна. За високої температури вона призводить до корозії, а накип, який утворюється за високих температур в ході експлуатації, зменшує тепловіддачу радіатора машини і машина стає схильною до перегріву.
Тому рекомендується використання трикомпонентної присадки:
1. Біхромат калію.
Речовина помаранчевого кольору з гірким смаком. Втім не рекомендую куштувати на смак, оскільки біхромат калію дуже токсичний. Біхромат калію є інгібітором корозії, яку вода може викликати.
2. Тринатрійфосфат
Білий або кремовий порошок у вигляді дрібної луски.
Це - харчова добавка Е339. Використовується як регулятор кислотності. Втім. у нашому випадку, тринатрійфосфат використовується для промивки системи від накипу,оскільки зв'язує накип і виводить його у вигляді шламу.
3. Нітрит натрію
Нітрит натрію являє собою білий або злегка жовтуватий кристалічний порошок. Це - харчова добавка Е250, основною властивістю якої є відновлювальна. У системі охолодження машини нітрит натрію використовується як інгібітор корозії.
Зазначені компоненти розчиняються у воді відповідно до пропорції 50 грамів кожного з компонентів на 100 л. води.
У випадку відсутності усіх трьох компонентів присадки допускається використання біхромату калію у пропорції 400-800г. на 100л. води. Забороняється використовувати кількість біхромату калію меншу за 300г. на 100л. води, оскільки це призводить до підвищеної корозії.
Відповідно до наказу №129 від 20.05.1995р. на проведення сезонного обслуговування однієї машини повинно бути виділено трикомпонентної присадки:
1. Для танка або артилерійської установки (норма1) - 0.10кг
2. Для бойової машини піхоти (норма 2) - 0,05кг.
3. Для колісного бронетранспортера(норма 3) - 0,05кг.
4. Для БРДМ (норма 4) - 0,05кг.
5. Для рухомих майстерень (норма 5) - 0,05кг.
6. Для БРЕМ, танкових тягачів та кранів (норма 6) - 0,10кг.
Приготування присадки:
1. Нагріти 20л. (або по-простому: добре відро) води до температури не нижче 60 градусів.
2. У відро засипати компоненти у зазначеній вище пропорції та перемішати до повного розчинення. НЕ КУШТУВАТИ НА СМАК!
3. Злити з системи охолодження низькозамерзаючу рідину у підготовану ємність (вона ще знадобиться)
4. Залити до системи охолодження машини приготовану трикомпонентну присадку.
5. Долити до норми заправки системи охолодження чистою водою.
6. Запустити двигун на 1-2 хвилини.
7. Після зупинки двигуна перевірити рівень охолоджувальної рідини в системі охолодження та, за необхідності дозаправити.
Вода з трикомпонентною присадкою - отруйна речовина. Тому суворо заборонено вживати її всередину. Після роботи з приготованою водою ретельно вимити руки з милом.
Або "Перевод". Або підготовка машини до експлуатації у зимових (літніх) умовах.
Поки що не розглядатимемо питання документації (не менш важливе для обліку проведеного технічного обслуговування машини), а зупинимося безпосередньо на операціях, які доводиться виконувати в ході сезонного обслуговування простому механікові-водію.
Інструкція з експлуатації зразка (причому будь-якого зразка: БМП чи БТР чи танк)рекомендує при переході на літній режим експлуатації замінити низькозамерзаючу охолоджувальну рідину (антифриз) на воду з трикомпонентною присадкою.
Така вимога не є голословною.Якщо врахувати умови експлуатації машини влітку, за високої температури, то стає зрозумілим, що влітку характерно більш швидке випаровування охолоджувальної рідини. Разом з тим керівні документи з норм використання пально-мастильних матеріалів та спецрідин не визначають норми на долив низькозамерзаючої охолоджувальної рідини влітку. Чому так? Та тому, що відповідно до Інструкції з експлуатації НЕ ПОВИННО БУТИ В МАШИНІ ВЛІТКУ АНТИФРИЗУ. Отже долив антифризу у систему доведеться здійснювати за власний рахунок.
Втім можна виконати вимоги Інструкції та інших керівних документів та заправити машину водою.
Воду слід брати не будь-яку. Воду не рекомендується брати з джерел, або річок, де вона може бути жорсткою. Ваша машина не має шлункових проблем. Тому дощова вода, начерпана з калюжі і ретельно відфільтрована від піску та мулу є найкращим варіантом.
Деякі інструкціїрекомендують пропускати воду крізь пом'якшуючий фільтр (як наприклад Інструкція об.447А), але в умовах відсутності такого фільтру достатньо просто прокип'ятити воду сумнівної жорсткості.
Дуже часто доводиться чути "рекомендації" використовувати дистильовану воду. Звичайно так можна, але недоцільно. Дистильована вода нам знадобиться для інших операцій, про які поговоримо пізніше.
Вода, навіть м'яка є агресивним середовищем для деталей двигуна. За високої температури вона призводить до корозії, а накип, який утворюється за високих температур в ході експлуатації, зменшує тепловіддачу радіатора машини і машина стає схильною до перегріву.
Тому рекомендується використання трикомпонентної присадки:
1. Біхромат калію.
Речовина помаранчевого кольору з гірким смаком. Втім не рекомендую куштувати на смак, оскільки біхромат калію дуже токсичний. Біхромат калію є інгібітором корозії, яку вода може викликати.
2. Тринатрійфосфат
Білий або кремовий порошок у вигляді дрібної луски.
Це - харчова добавка Е339. Використовується як регулятор кислотності. Втім. у нашому випадку, тринатрійфосфат використовується для промивки системи від накипу,оскільки зв'язує накип і виводить його у вигляді шламу.
3. Нітрит натрію
Нітрит натрію являє собою білий або злегка жовтуватий кристалічний порошок. Це - харчова добавка Е250, основною властивістю якої є відновлювальна. У системі охолодження машини нітрит натрію використовується як інгібітор корозії.
Зазначені компоненти розчиняються у воді відповідно до пропорції 50 грамів кожного з компонентів на 100 л. води.
У випадку відсутності усіх трьох компонентів присадки допускається використання біхромату калію у пропорції 400-800г. на 100л. води. Забороняється використовувати кількість біхромату калію меншу за 300г. на 100л. води, оскільки це призводить до підвищеної корозії.
Відповідно до наказу №129 від 20.05.1995р. на проведення сезонного обслуговування однієї машини повинно бути виділено трикомпонентної присадки:
1. Для танка або артилерійської установки (норма1) - 0.10кг
2. Для бойової машини піхоти (норма 2) - 0,05кг.
3. Для колісного бронетранспортера(норма 3) - 0,05кг.
4. Для БРДМ (норма 4) - 0,05кг.
5. Для рухомих майстерень (норма 5) - 0,05кг.
6. Для БРЕМ, танкових тягачів та кранів (норма 6) - 0,10кг.
Приготування присадки:
1. Нагріти 20л. (або по-простому: добре відро) води до температури не нижче 60 градусів.
2. У відро засипати компоненти у зазначеній вище пропорції та перемішати до повного розчинення. НЕ КУШТУВАТИ НА СМАК!
3. Злити з системи охолодження низькозамерзаючу рідину у підготовану ємність (вона ще знадобиться)
4. Залити до системи охолодження машини приготовану трикомпонентну присадку.
5. Долити до норми заправки системи охолодження чистою водою.
6. Запустити двигун на 1-2 хвилини.
7. Після зупинки двигуна перевірити рівень охолоджувальної рідини в системі охолодження та, за необхідності дозаправити.
Вода з трикомпонентною присадкою - отруйна речовина. Тому суворо заборонено вживати її всередину. Після роботи з приготованою водою ретельно вимити руки з милом.
Немає коментарів:
Дописати коментар