Досвід експлуатації танків Т-64 показав, що однією з проблем, які виникають в ході експлуатації машини є вихід з ладу двигуна в терміни, що не відповідають проведенню чергового ремонту. Однією з причин виходу з ладу двигунів є пиловий знос. В умовах літньої експлуатації машини, особливо в районах з підвищеною запиленістю повітря питання якісної промивки повітроочисників постає найбільш гостро та потребує додаткового розгляду.
Несвоєчасне промивання повітроочисників, порушення технології їх промивання значно скорочує фактичний ресурс двигуна, що може призвести до передчасного виходу двигуна з ладу та, як наслідок, матеріальної відповідальності посадових осіб, відповідальних за правильну та безаварійну експлуатацію машини.
Несвоєчасне промивання повітроочисників, порушення технології їх промивання значно скорочує фактичний ресурс двигуна, що може призвести до передчасного виходу двигуна з ладу та, як наслідок, матеріальної відповідальності посадових осіб, відповідальних за правильну та безаварійну експлуатацію машини.
Оновлення від 8.07.2023
Отримано зворотній зв'язок про виникнення проблеми:
1. Машина втратила потужність, не могла виїхати на підйом на І передачі
2. Двигун зупинився
3. На фото можна побачити, що простір моторно-трансмісійного відділення засипаний пилом. Помітно підтікання масла та пального безпосередньо з газоходу машини. Пил також у великій кількості виявляється і у вигляді відкладення на вхідній сітці повітроочисника, що свідчить про його засмоктування в обхід інерційної решітки:
Попередній висновок: вихід з ладу двигуна по пиловому зносу внаслідок розгерметизації моторно-трансмісійного відділення в умовах високої запиленості
Якщо при технічному обслуговуванні буде виявлено, що захисна сітка повітряочисника закопчена вихлопними газами або замаслена, то її слід зняти, промити дизельним пальним та просушити. При цьому слід ретельно оглянути вхідні патрубки циклонів повітряочисника. У випадку їх замаслення зняти та промити повітряочисник.
Перед промивкою повітряочисника слід виконати наступні операції:
- знятий з машини повітряочисник очистити від пилу та бруду;
- зняти захисну сітку, задній щиток та стулки на боковому щитку;
- ретельно продути повітряочисник (зовні та всередині) стисненим повітрям.
Промивати повітряочисник інструкція рекомендує ось на такому стенді для промивки повітряочисників, використовуючи миючі засоби "Циклон" або МС-8.
Втім досвід показує, що вказана установка не завжди наявна у розпорядженні підрозділу. Вона відсутня у складі обладнання майстерні МТО-80, а також непридатна для використання у польових умовах та може бути розташована тільки стаціонарно.
Таким чином екіпажі танків вимушені здійснювати промивку повітряочисників власними силами і не завжди з дотриманням технології промивання.
____________________
У випадку відсутності у експлуатаційному комплекті установки для промивання повітряочисників, допускається проводити таку промивку у ванні з уайт-спіритом.
Для промивки повітряочисника необхідно мати дві ванни, місткістю 350-400 та 300 літрів (Прим. авт.: а також сталеві яйця).
Окрім того вам знадобиться близько 300л. уайт-спіриту, засоби для обдуву стисненим (1,5-2,0 атм.) повітрям та засоби для підігріву води та (для холодної пори року) уайт-спіриту.
Промивка виконується у такій постідовності:
- Виконати підготовчі операції зазначені вище;
- Занурити повітряочисник у ванну з уайт-спіритом, що має температуру 20-25град. (Прим. авт.: тому я рекомендую проводити операцію влітку за теплої погоди, щоб не довелося додатково підігрівати уайт-спірит) на 1 (одну) годину.
- Підв'язати повітряочисник (за ручки або лапи кріплення) пилозбірником вниз та 35-40 разів протягом 30-35 хвилин занурювати його у ванну.
- Перевернути повітряочисник пилозбірником вверх та продовжити промивку, опускаючи та підіймаючи його протягом 30-35 хвилин (Так-так,я знаю. Усі саме так завжди і роблять. У ванні з трьомастами літрами уайт-спіриту, ага).
Допускається підв'язування повітряочисника за корпус з двох сторін, але таким чином, щоби при опусканні та підійманні він був у стійкому положенні.
В ході промивки, для запобігання займанню уайт-спіриту, не можна допускати удари та тертя повітряочисника об стінки ванни.
- Вийняти повітряочисник з ванни та, протягом 10 хвилин, продути його стисненим повітрям (під тиском 1,5-2,0 атм.) з боку вхідних патрубків циклонів, овального отвору вертикального патрубка головки та сопел ежектора.
- Промити повітряочисник, повністю занурюючи його у ванну з гарячою (не нижче 70 град) водою;
- Продути повітряочисник стисненим повітрям.
____________________
Вказана технологія підійде і для інших повітряочисників циклонного типу. Зважаючи на умови виконання операцій, вони повинні бути проведені у добре провітрюваному приміщенні та з обов'язковою наявністю вогнегасників та протипожежного інвентарю.
При транспортуванні повітряочисника рекомендується загорнути його у поліетиленову плівку або акуратно заклеїти папером (так щоби можна було легко зняти). Упаковку знімати безпосередньо перед встановленням на машину.
Немає коментарів:
Дописати коментар