Отже, Правила експлуатації машини у літніх умовах.
(Танк Т-72А, ТО і ІЕ, кн.2, ч.2, п.17.1.2., с.241-242)
Для забезпечення надійної та безвідмовної експлуатації машини у літніх умовах експлуатації дотримуватися наступних правил:
- При температурі навколишнього повітря вище +25град., якщо рух обмежується температурою охолоджувальної рідини та масла, увімкнути підвищену ступінь роботи вентилятора (виріз важеля на гітарі встановити навпроти літери "В"). Для цього (при непрацюючому двигуні!) відтягнути вверх фіксатор важеля перемикання, що розташований на гітарі, та, повертаючи рукою вентилятор, повернути важіль до суміщення його вирізу з буквою "В", що набито на картері гітари. Фіксатор відпустити та, похитуванням важеля, впевнитися у надійності його фіксації.
- Перемикання ступенів у приводі вентилятора здійснюється лише при непрацюючому двигуні. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ залишати важіль перемикання ступенів у нейтральному положенні.
- Воду у системі охолодження рекомендується не міняти. У випадку необхідності зливу воду зберігати у чистій тарі для послідуючої заправки у систему. Дозаправляти систему дозволяється чистою водою без трикомпонентної присадки, якщо для дозаправки необхідно не більше 3-5л.
- Слідкувати за справним станом брудових та пилових щитків над гусеницями, оскільки, при їх пошкодженні, збільшується кількість пилу, яка поступає у повітряочисник та всередину машини, а також погіршуються умови спостереження за дорогою. (Прим. авт.: Бачок ГПО вилетить дуже швидко, а протерти прилад вручну не піднімаючись з місця важко, тому що заважає козирок над приладом). За можливості збільшувати дистанцію між машинами під час руху по пильним дорогам (Прим. авт.: А доріг таких на степовому Сході - повно). Після руху по стерні або сухій траві очищувати сітки повітряочисника та сітки над жалюзі (Прим. авт.: Це можна зробити звичайною щіткою-зміткою, або віником. Але при непрацюючому двигуні)
- Перед маршем у передбаченні стрільби необхідно заклеїти зрізи стволів гармат щільним папером, обв'язавши краї паперу нитками або дратвою.
- Після впливу пилу, піднятого вітром, який може застати машини на стоянках та у незакритих приміщеннях, або у польових умовах, необхідно, перед відновленням експлуатації провести огляд та обслуговування у обсязі ЩТО.
- Систематично перевіряти рівень електроліту у акумуляторних батареях та, за необхідності, доливати дистильовану воду. (Прим.авт.: Перевіряти стан акумуляторних батарей приблизно раз на тиждень, рівень електроліту можна виміряти скляною або прозорою пластиковою трубкою - повинно бути 10-12мм.)
- при утрудненому переміщенні педалей та важелів приводів керування необхідно шарнірні з'єднання очистити від пилу та бруду, промити дизельним паливом і протерти насухо.
- Запобігати попаданню пилу у вузли та механізми, дотримуючись наступного порядку та правил заправки: перед викручуванням пробок заливних горловин та заправних отворів очистити від бруду та пилу місця навколо пробок та протерти їх чистим ганчір'ям; перевіряти чистоту заправочного обладнання (інструменту) перед його застосуванням та, за необхідності, ретельно очистити інструмент від пилу та бруду, промити у дизельному пальному та протерти чистим ганчір'ям; заправляти пальне та масло тільки закритим струменем (Прим.авт.: через "пістолет");для заправки користуватися чистим пальним та мастильними матеріалами з щільно закритої тари, що виключає попадання у неї пилу (Прим.авт: Забудьте про транспортування і зберігання у відрах. Тільки каністри. Тільки лійка з фільтром.); для виключення забруднення пилом вузлів та механізмів необхідно після їх заправки ретельно протерти місця підтікань.
В цілому ж Т-72 значно простіше відноситься до механіка-водія, втім має певні особливості, пов'язані з вентиляторною системою охолодження, які необхідно враховувати.
І запам'ятайте: немає сенсу тримати порох сухим, якщо ви не маєте на чому довезти його до ворога.
Немає коментарів:
Дописати коментар