Наведено перелік робіт з підготовки танка Т-80 до зимового та літнього режиму експлуатації.
СЕЗОННЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
Проводиться з метою підготовки машини до особливостей літньої (зимової) експлуатації.
ЛІТО-ЗИМА
Під час підготовки машини до зимової експлуатації необхідно виконати наступні роботи:- зняти гнучкі сітки та сітки з дрібними чарунками над жалюзі, встановити на їх місце сітки з крупними чарунками, зняті сітки вкласти в ящик одиночного комплекту ЗІП.
ПРИ ЕКСПЛУАТАЦІЇ МАШИНИ У РАЙОНАХ З МАЛОСНІЖНОЮ ЗИМОЮ а також на вузьких лісових трасах допускається сітки не замінювати. При цьому перед пуском двигуна після двогодинної або більше стоянки оглянути сітки і, за необхідності, очистити їх від снігу та льоду
- злити воду з бачків гідропневмоочищення приладів спостереження та заправити їх низькозамерзаючою рідиною (або не заправляти взагалі - прим. авт.)
- якщо паливна система була заправлена літнім дизельним пальним, замінити його паливом марок Т-1, ТС-1 або РТ (простіше кажучи штатним для Т-80 гасом - прим.авт.), або зимовим (арктичним) дизельним пальним
- злити відстій з вологозбірника повітряної системи
- включити систему опалення, для чого:
відкрити люк в днищі під моноблоком (двигуном - прим.авт.) з боку правого борту
зняти заглушку та покласти її в ЗІП
з'єднати металорукав з трубою системи опалення на моноблоці
- перевірити роботу системи опалення при частоті обертання ротора турбокомпресора ІІ каскаду не більше 80%
- перевірити обводненість силікагелю у патронах осушування та пакетах-вологопоглиначах приладів прицілювання та спостереження. За необхідності замінити патрони осушки та силікагелю в пакетах, звернути увагу на герметичність прилягання кришок, у разі потреби для більш щільного прилягання нанести на прокладки герметик або білила цинкові густотерті
- перевірити положення вимикача додаткового налаштування регулятора температури РТ12-15Б (встановлений у відділенні керування на правому носовому паливному баку). Якщо він знаходиться у положенні ДОП.НАСТР.РТ, розконтрити та вимкнути його. Опломбувати.
УВАГА!
Про кожне перемикання вимикача РТ12-15Б здійснюється запис у формулярі машини в розділі "особливі відмітки"
- перевірити стан брезенту та, за необхідності, провести його ремонт
- за наявності зимових шоломофонів використовувати їх.
ЗИМА-ЛІТО
Під час підготовки машини до експлуатації в літніх умовах необхідно виконати наступні роботи:
- зняти сітки з крупними чарунками над жалюзі, самі жалюзі над блоком повітроочисника та його розетки. Оглянути циклони та зовнішні поверхні радіаторів, за необхідності очистити їх від бруду та сторонніх предметів
- встановити жалюзі та сітки з дрібними чарунками ребрами ДО жалюзі. Встановити гнучкі сітки, закріпивши їхні задні планки під болти кріплення дрібних сіток, а передні - з пружною ручкою - під захвати на передній кромці дрібних сіток
- зняті сітки з крупними чарунками покласти у ящик для індивідуального комплекту ЗІП
- відключити систему опалення для чого:
відкрити люк в днищі під моноблоком з боку правого борту
роз'єднати металорукав та трубу системи опалення на моноблоці
встановити заглушку з ЗІП на штуцер металорукава та з'єднати його з трубою
- злити по 3-5л. відстою з розхідного та задніх зовнішніх баків
- злити низькозамерзальну рідину з бачків системи гідропневмоочищення та заправити бачки чистою прісною водою (у разі заправлення "незамерзайкою" для автомобілів її можна не зливати, дозаправку проводити чистою прісною водою - прим.авт.)
- перевірити зарядженість балонів ППО та ручних вогнегасників контрольним зважуванням. За потреби та можливості зарядити або замінити їх зарядженими.
- перевірити справність електричних ланцюгів системи ППО приладом ПК11-2 (з групового комплекту ЗІП, або з комплекту майстерні МТО-80. З приладом потрібен нормальний фахівець з взводу технічного забезпечення та/або хоча б інструкція з експлуатації машини - прим.авт.)
- перевірити обводненість силікагелю у патронах осушування та пакетах-вологопоглиначах приладів прицілювання та спостереження (не рідше 1 разу на 6 місяців). За необхідності замінити патрони осушки та силікагелю в пакетах, звернути увагу на герметичність прилягання кришок, у разі потреби для більш щільного прилягання нанести на прокладки герметик або білила цинкові густотерті
- ПЕРЕД ПОЧАТКОМ ЕКСПЛУАТАЦІЇ МАШИНИ В УМОВАХ ПІДВИЩЕНОЇ ЗАПИЛЕНОСТІ розпломбувати та увімкнути вимикач додаткового налаштування регулятора температури РТ12-15Б (встановлений у відділенні керування на правому носовому паливному баку) в положення ДОП.НАСТР.РТ та законтрити його у цьому положенні.
Після закінчення експлуатації машини в умовах високої запиленості вимкнути вимикач та запломбувати його.
УВАГА!
Про кожне перемикання вимикача РТ12-15Б здійснюється запис у формулярі машини в розділі "особливі відмітки"
- якщо на машині використовуються зимові шоломофони, замінити їх на літні.
При здійсненні тривалих переміщень в умовах підвищеної запиленості РЕКОМЕНДУЄТЬСЯ встановити на машину частину комплекту ОПВТ (див. рис.), для чого:
Встановити на всмоктувальні жалюзі кожухи 1 (лівий) та 8 (правий)
Рукавом 9 з'єднати патрубки кожухів, закріпивши їх стрічками 10
На ПРАВИЙ кожух 8 встановити ВЕРХНЮ всмоктувальні трубу 6 та закріпити її хомутом 7
На верх труби 6 встановити вхідник 5, закріпити його хомутом 2
На ЛІВИЙ кожух 1 встановити НИЖНЮ всмоктувальні трубу 3 та закріпити її хомутом 2
На верх труби 3 встановити вхідник 4 та закріпити його хомутом
Після подолання зони підвищеної запиленості ДЕМОНТУВАТИ ОБЛАДНАННЯ У ЗВОРОТНЬОМУ ПОРЯДКУ.
ДЛЯ ЕКСТРЕНОГО СКИДАННЯ ОБЛАДНАННЯ
Зняти гармату зі стопора по-похідному
Розстопорити башту
Обертаючи башту ПРАВОРУЧ на 2-00 скинути кожухи з трубами.
Немає коментарів:
Дописати коментар