Ні для кого не є новиною, що перегрів двигуна негативно впливає на його залишок моторесурсу, аж до безпосереднього виходу його з ладу просто під час роботи у перегрітому стані.
Втім для багатьох може виявитися цікавим відкриттям, що робота двигуна на знижених температурах також негативно впливає на його стан. Це може бути наслідком неправильного вибору режиму охолодження (наприклад, занадто інтенсивне, або додаткове в зимову пору року, коли передбачено навпаки утеплювати радіатори), роботи двигуна в умовах високогір'я, або підвищеної вологості.
Інструкцією з експлуатації визначений оптимальний температурний режим роботи двигуна. Він, зазвичай, знаходиться в межах +80...110град. І якщо зрозуміло, що підвищення температури двигуна вище 115 (короткочасно допускається на багатьох силових установках) не допускаэться ы потребуэ негайного коригування режиму охолодження, то його робота на температурах охолоджувальної рідини нижче +80 не викликає занепокоєння. Здавалося б нічого страшного. Не гріється і добре.
Розглянемо особливості роботи двигунів внутрішнього згоряння на низьких температурах.
Робота на понижених теплових режимах (за температур нижче +80град) супроводжується великим зносом гільз циліндрів та поршневих кілець. Пояснюється це наступним:
У дизельному пальному міститься до 0,2 сірнистих з'єднань. Згоряючи, вони перетворюються в оксиди сірки. З частини цих окислів та водяної пари (яка утворюється при згорянні пального) утворюється сірчиста кислота. Причому її утворюється тим більше, чим нижче температура двигуна. Під впливом слабкого кислотного розчину посилюється корозія гільз циліндрів і вони швидше зношуються. Інтенсивність корозійного зносу дуже різко збільшується за температур нижче +55 град.
Для прикладу: знос при холодному пуску та прогріві двигуна за температури +15 прирівнюється до роботи повністю навантаженого двигуна при експлуатаційному тепловому режимі протягом 1,2 год. А за температури -10 двигун отримує знос рівноцінний зносу, отриманому за 3,2 год. нормальної роботи.
В меншій мірі корозійний знос впливає на гільзи циліндрів бензинових двигунів та двигунів, які використовують пальне стандарту Євро-3 і вище, оскільки вміст сірки в них значно нижчий. Окрім того гільзи циліндрів бензинових двигунів виготовляють з корозійно-стійких чавунів.
Також є ще один фактор.
Це - осмоління двигуна. В першу чергу осмоління - це проблема дизельних двигунів. В'язкі смолисті продукти відкладаються на стінках циліндрів, особливо в зоні поршневих кілець та клапанів. Смолисті відкладення є результатом низькотемпературного розкладу палива і масла. Осмоління порушує рухливість поршневих кілець, утруднює рух прецизійних деталей. В особливо складних випадках значне осмоління може призвести до виходу двигуна з ладу (до його заклинення) та послідуючого його ремонту з повним розбиранням та промивкою.
Таким чином слід пам'ятати, що дотримання температурного режиму роботи двигуна - це не тільки "не перегріти", але й "не переохолодити".
Немає коментарів:
Дописати коментар