Останній тиждень користується попитом:

четвер, 31 жовтня 2019 р.

Правила експлуатації БРДМ-2 у зимових умовах

З поширенням практики використання БРДМ-2 у якості засобів підтримки мотопіхотних підрозділів зростає актуальність висвітлення питань експлуатації даної машини, оскільки, незважаючи на відносну простоту конструкції, мають місце випадки порушення правил експлуатації машини, що призводять до виходу її з ладу та зниження бойової готовності підрозділу.

Одразу хочеться наголосити, що правила експлуатації БРДМ-2 у зимових умовах не є особливо складними та обумовлені використанням менш вимогливого до температурного режиму бензинового двигуна. Втім певні особливості все ж таки є.

БРДМ-2, ТО і ІЕ Кн.2. с.168-169
17.6. Особливості експлуатації за від'ємних температур навколишнього повітря.
Під час експлуатації у зимових умовах необхідно дотримуватися наступних правил:
1. Під час тривалих зупинок (для випадку заправки системи охолодження водою) зливати воду з системи охолодження, для запобігання її замерзанню та руйнуванню двигуна.
(останнім часом розповсюджена практика постійного використання НОР у якості охолоджувальної рідини, тому цей пункт втрачає актуальність. Втім можуть бути випадки екстреної заміни охолоджувальної рідини на воду, наприклад, у аварійному випадку. Тому цю особливість потрібно знати.  Прим.авт.)
Зливати рідину з системи обов'язково через три краника: один біля котла підігрівача, один біля теплообмінника і один - в системі опалювача. В першу чергу відкривати краник опалювача. При зливанні обов'язково відкривати пробку розширювального бачка.
2. Зливати (за необхідності) охолоджувальну рідину дозволяється після того, як її температура знизиться до +50...60град.
3. Для зменшення інтенсивності охолодження під час руху машини необхідно прикривати жалюзі повітряпритоків.
Регулювати величину закриття жалюзі необхідно орієнтуючись на температуру охолоджувальної рідини, яка повинна бути в межах +80...90град.
4. Запускати двигун без попереднього розігріву його передпусковим підігрівачем до температури +50..60град. (за штатним покажчиком температури) за температури навколишнього повітря нижче -10град забороняється.
5. З метою збереження акумуляторної батареї не рекомендується провертати стартером нерозігрітий двигун. В даному випадку необхідно провернути двигун пусковою рукояткою, після чого, при вимкненому зчепленні, запускати двигун стартером.
6. Під час вимушених зупинок машини, якщо існує необхідність підтримання її в готовності до руху, періодично підігрівати двигун підігрівачем, або роботою на холостому ходу.
(Втім перед тим як гріти двигун роботою на холостому ходу бажано прочитати це: https://ebtot.blogspot.com/2019/04/blog-post_75.html, і запам'ятати собі, що прогріваєте двигун роботою на холостому ходу ви за свій власний рахунок)
Для більш якісного прогріву двигуна його запуском рекомендується, за можливості, переміщення на невеликі відстані, щоб двигун працював під навантаженням. Це прискорить прогрівання охолоджувальної рідини.
7. При зливі охолоджувальної рідини, в особливості води, не можна відходити від машини доки не стече уся рідина.
8. З метою запобігання утворення льодяних корків у системі підкачування шин, перед постановкою машини на тривалу стоянку за від'ємних температур навколишнього повітря необхідно продути систему та видалити з неї конденсат. Для цього:
- створити тиск у шинах 3,2кгс/см2
- випустити повітря з шин через повітряний редуктор до тиску 2,7 кгс/см2.

Приведені рекомендації повною мірою стосуються базової комплектації машини, оснащеної бензиновим двигуном ГАЗ-41. У випадку наявності у підрозділі машини іншої комплектації враховуйте особливості експлуатації даного конкретного зразка.

Немає коментарів:

Дописати коментар