Підтримання постійної бойової готовності підрозділу взимку завжди передбачає підтримання температурного режиму двигуна, за якого останній завжди буде готовий до запуску. Рекомендації, які зазначені у інструкції з експлуатації зразка, дозволяють узагальнити та обгрунтувати основні пункти з підігріву двигуна у польових умовах.
З метою забезпечення більш якісного підтримання температури двигуна рекомендується розташовувати машину на горизонтальному майданчику, захищеному від вітру. Також дуже бажано мати справний брезент. (Звичайно ж можна поставити машину і серед поля на вітру та не укривати її брезентом. Просто гріти доведеться частіше)
Після встановлення машини на такому майданчику необхідно виконати умови, визначені інструкцією для постановки машини на відкриту стоянку взимку (для танків це, в першу чергу, подвійна відкачка з коробок передач).
Після зупинки двигуна люки машини закриваються, жалюзі накриваються утеплюючими килимками, а сама машина укривається брезентом. За можливості краї брезента присипаються снігом.
Механік-водій постійно повинен стежити за температурою охолоджувальної рідини та масла по штатному термометру. При досягненні температури охолоджувальної рідини +40град (а для системи, яка заправлена водою +50 град) необхідно:
- відкинути брезент з боку виходу відпрацьованих газів з підігрівача (для Т-64 - з лівого борту, для Т-72 - з правого борту, для БМП - припідняти з правого борту)
- відкрити лючок випуску відпрацьованих газів з котла підігрівача
- привести в дію підігрівач у відповідності до вимог інструкції з експлуатації зразка (при цьому максимально обмежити перебування особового складу під брезентом, забезпечивши лише періодичний контроль за температурою охолоджувальної рідини).
- розігріти двигун до температури охолоджувальної рідини +80..90град (для Т-64 - до +110..115град), після чого зупинити роботу підігрівача.
- обов'язково здійснити продувку котла підігрівача від відпрацьованих газів до припинення виходу продуктів горіння (диму) з труби випуску відпрацьованих газів підігрівача
- закрити лючок підігрівача, закрити машину брезентом та знову присипати краї брезенту снігом.
З метою економії часу рекомендується прогрівати двигун до температури охолоджувальної рідини в залежності від температури повітря (танків Т-64 та бронетранспортера БТР-4 з двигуном 3ТД не стосується - їх бажано гріти по максимуму):
...-10 до температури +60...70град
-10...-20 до температури +70...80град.
-20...-30 до температури +80...90град.
-30...-40 до температури +90...105град.
(взагалі, ця таблиця більш корисна саме у передбаченні виїзду машини. Якщо ж підходити з позиції підтримання температури якомога довший час, то очевидним є максимально можливий розігрів охолоджувальної рідини, з метою скорочення числа пусків підігрівача)
Розхід пального підігрівача:
танки Т-64, Т-72 - 9л/год.
БМП - 8л/год.
З метою забезпечення більш якісного підтримання температури двигуна рекомендується розташовувати машину на горизонтальному майданчику, захищеному від вітру. Також дуже бажано мати справний брезент. (Звичайно ж можна поставити машину і серед поля на вітру та не укривати її брезентом. Просто гріти доведеться частіше)
Після встановлення машини на такому майданчику необхідно виконати умови, визначені інструкцією для постановки машини на відкриту стоянку взимку (для танків це, в першу чергу, подвійна відкачка з коробок передач).
Після зупинки двигуна люки машини закриваються, жалюзі накриваються утеплюючими килимками, а сама машина укривається брезентом. За можливості краї брезента присипаються снігом.
Механік-водій постійно повинен стежити за температурою охолоджувальної рідини та масла по штатному термометру. При досягненні температури охолоджувальної рідини +40град (а для системи, яка заправлена водою +50 град) необхідно:
- відкинути брезент з боку виходу відпрацьованих газів з підігрівача (для Т-64 - з лівого борту, для Т-72 - з правого борту, для БМП - припідняти з правого борту)
- відкрити лючок випуску відпрацьованих газів з котла підігрівача
- привести в дію підігрівач у відповідності до вимог інструкції з експлуатації зразка (при цьому максимально обмежити перебування особового складу під брезентом, забезпечивши лише періодичний контроль за температурою охолоджувальної рідини).
- розігріти двигун до температури охолоджувальної рідини +80..90град (для Т-64 - до +110..115град), після чого зупинити роботу підігрівача.
- обов'язково здійснити продувку котла підігрівача від відпрацьованих газів до припинення виходу продуктів горіння (диму) з труби випуску відпрацьованих газів підігрівача
- закрити лючок підігрівача, закрити машину брезентом та знову присипати краї брезенту снігом.
З метою економії часу рекомендується прогрівати двигун до температури охолоджувальної рідини в залежності від температури повітря (танків Т-64 та бронетранспортера БТР-4 з двигуном 3ТД не стосується - їх бажано гріти по максимуму):
...-10 до температури +60...70град
-10...-20 до температури +70...80град.
-20...-30 до температури +80...90град.
-30...-40 до температури +90...105град.
(взагалі, ця таблиця більш корисна саме у передбаченні виїзду машини. Якщо ж підходити з позиції підтримання температури якомога довший час, то очевидним є максимально можливий розігрів охолоджувальної рідини, з метою скорочення числа пусків підігрівача)
Розхід пального підігрівача:
танки Т-64, Т-72 - 9л/год.
БМП - 8л/год.
Немає коментарів:
Дописати коментар