Останній тиждень користується попитом:

неділя, 19 травня 2019 р.

Особливості списання пально-мастильних матеріалів. Підзарядка акумуляторних батарей від основного двигуна.


Знаходження підрозділу у відриві від основних сил протягом тривалого часу, коли експлуатація машини пов'язана з тривалою роботою акумуляторних батарей без запуску основного двигуна (наприклад для підтримання зв'язку між машинами під час розташування на місці) накладає особливі вимоги щодо контролю стану та підзарядки акумуляторних батарей.
У даному випадку повинні бути організовані та доведені командирові підрозділу заходи технічного забезпечення, що визначають порядок підзарядки та зарядки акумуляторних батарей у випадках приведення їх у критичні ступені розрядженості (50% влітку та 25% взимку). Втім можуть мати місце випадки, коли такі заходи не організовані, або не доведені, або командир підрозділу не має практичної можливості скористатися організованими місцями для обслуговування та підзарядки акумуляторних батарей, оскільки це напряму впливає на бойову готовність підрозділу.
Відповідно до вимог Статуту внутрішньої служби командир підрозділу відповідає за бойову готовність свого підрозділу. Тому питання зарядженості акумуляторних батарей носить особливу важливість.
У випадках відриву від основних сил, за відсутності можливості скористатися рухомими або стаціонарними засобами підзарядки акумуляторних батарей командирами підрозділів приймається рішення про підзарядку акумуляторних батарей шляхом пуску основного двигуна. Таке рішення, безумовно, є вимушеним, але підтримка бойової готовності озброєння та військової техніки підрозділу є приоритетним завданням.
Підводний камінь такого рішення криється у проблемі законності списання пально-мастильних матеріалів на роботу силової установки у даному режимі. (Слід відмітити, що аналогічна проблема може виникати у випадку тривалої роботи двигуна з метою забезпечення роботи системи керування вогнем).
Діло у тому, що примітки до наказу №01 визначають, що погодинною нормою при роботі на місці для списання пально-мастильних матеріалів слід керуватися "У випадку проведення занять з бойової підготовки, пов'язаних з тривалою роботою на місці". Тобто, формально, ми не маємо право навіть, будучи у обороні, працювати стабілізатором озброєння. (Наказ №01 не містить у своїй назві фрази "У мирний час", як, наприклад наказ №899 про організацію експлуатації, а це означає, що норма, визначена у ньому, працює завжди.)
Отже, якщо, у відповідності до наказу №01, повинні мати місце ЛИШЕ заняття з бойової підготовки, значить (у командира підрозділу немає іншого виходу) треба формально організувати заняття з бойової підготовки. Організувати якісь тренування дій при озброєнні (А що? Я, як командир підрозділу, організував тренування з метою підтримання, а то й підвищення бойової готовності свого підрозділу. Моє рішення погоджене з командуванням, документи підписані), бойові злагодження екіпажу, відпрацювання нормативів з бойової та технічної підготовки, оформити план-конспекти, узгодити питання з командуванням батальйону. І, таким чином, "В ході проведення занять з бойової підготовки, пов'язаних з тривалою роботою на місці" здійснити підзаряджання акумуляторних батарей.
І НІ В ЯКОМУ РАЗІ не пояснюйте у дорожньому листі мету списання пально-мастильних матеріалів фразами на кшталт: "Підзарядка акумуляторних батарей", "Робота стабілізатора озброєння", "Прогрів двигуна". Як зазначає практика, ці додаткові фрази, що не корелюють з вимогами та поясненнями до наказів №01 та 513 у подальшому грають проти Вас.

Немає коментарів:

Дописати коментар