Останній тиждень користується попитом:

вівторок, 14 травня 2019 р.

Перевірка індивідуальної документації зразка. Частина 2. Формуляр машини.

Формуляр машини - найбільш важливий і найбільш інформативний документ у складі індивідуальної документації. Він фіксує перебіг усієї стадії життєвого циклу зразка, що йменується експлуатацією.

Ось тут ми починали говорити про порядок приймання машини і визначили основні кроки алгоритму приймання.
https://ebtot.blogspot.com/2019/04/blog-post_29.html

Ось тут - розглянули поняття "Відомість індивідуальної документації"
https://ebtot.blogspot.com/2019/05/1.html

І розпочинається перелік індивідуальної документації з формуляру машини.


Перша сторінка формуляру містить прив'язку до конкретної машини з конкретним номером.
Формуляри бувають різного типу друку. Є формуляри заводу-виробника (перед нами як раз такий). А є - формуляри, що видаються ремонтними підприємствами. Перші відрізняються тим, що найменування складових у них друковані. А у других - пишуться від руки.
Формуляр неможливо нічим замінити і достатньо важко і достатньо недешево відновити. Відновленню втраченого формуляру завжди передуватиме не дуже приємне службове розслідування, довга процедура складання дублікату формуляра і ще більш довга і неприємна - процедура затвердження цього дублікату у довольчому органі.
Формуляр, зазвичай, містить наступні розділи:
1. Загальні вказівки
2. Загальні відомості про машину
3. Комплект поставки машини
4. Свідоцтво про приймання
5. Свідоцтво про консервацію
6. Гарантійні зобов'язання
7. Відомості про рекламації
8. Відомості про зберігання
9. Введення машини у стрій та призначення екіпажу.
10. Зведений облік роботи машини, двигуна, радіостанції, ТПУ, системи керування вогнем.
11. Облік стрільб з озброєння
12. Облік несправностей при експлуатації
13. Особливі зауваження з експлуатації та аварійних випадків
14. Облік технічного обслуговування машини, її озброєння та засобів зв'язку
15. Облік обслуговування акумуляторних батарей
16. Облік обслуговування балонів ППО та вогнегасників
17. Відомості про зміни у конструкції машини та її складових частин під час експлуатації та ремонту
18. Відомості про заміну складових вузлів та агрегатів машини під час її експлуатацї
19. Відомості про ремонт машини, її агрегатів та озброєння
20. Відомості про встановлення категорії комплектуючих агрегатів машини
21. Відомості про результати перевірки інспектуючими та перевіряючими особами.
22. Особливі відмітки.

Перший розділ не містить нічого особливого. Але, якщо маємо діло з формуляром перший раз, слід ознайомитися з правилами ведення формуляру та враховувати їх вимоги в ході перевірки та подальшого ведення.

Слід звернути увагу на те, що формуляр повинен вестися вчасно, тільки чорнилами, не мати виправлень. У разі наявності виправлень, вони усі повинні бути завірені заступником командира частини з озброєння та завірені печаткою військової частини.
Ніхто, зазвичай, не читає даний розділ, тому що "то все фігня і так все ясно". Але там прописані формальні деталі, на які треба зважати при веденні документу.

Розділ 2 містить загальні відомості про машину - це її марка і заводський номер. Для БМП такого розділу може і не існувати. Номер машини, у такому разі зазначається у розділі "Комплект поставки".

У розділі "Комплект поставки" зазначаються номери основних вузлів та агрегатів, що встановлені на машину. Ці номери повинні співпасти з наявними на машині. У інакшому випадку це свідчить про несанкціоновану заміну комплектуючих зразка та обов'язково відображується у акті технічного стану, незважаючи на реальні причини такого неспівпадіння.
Цей перший стовбчик (№3) заповнюється від руки на заводі-виробнику і не потребує додаткових затверджень. Втім, якщо відбувається законна заміна комплектуючих машини (наприклад, акумуляторних батарей), то у рядку навпроти заміненої комплектуючої, у новому стовбці (№4,5,6 або 7) зазначається новий номер, який обов'язково повинен бути затверджений печаткою військової частини, яка здійснила заміну.
 
Так, на фото вище вже має місце недолік ведення формуляру, оскільки остання заміна акумуляторних батарей не затверджена печаткою військової частини.

Свідоцтво про приймання підтверджує приймання машини з заводу представництвом замовника (те що називається "воєнпреди"). 

Особливого звідси нічого почерпнути не можна, окрім, хіба що, того, що на цій сторінці на більшості формулярів (конкретно цей у більшість не попав) зазначена дата приймання машини замовником. Тобто, формально, дата початку експлуатації зразка. 
У цьому ж розділі можна знайти інформацію, яка може допомогти при складані контрольно-вивірочної мішені.
Завод-виробник дає на машину гарантійні зобов'язання, які також зазначено у формулярі зразка.
Зазвичай виробник дає 5000км або 500м/г, а заводи капітального ремонту - 3000км, 300м/г.
Якщо машина вийде з ладу у цей період, буде складено акт рекламації, а також несправність повинна бути обов'язково описана у розділі "Відомості про рекламації". 
Він не обов'язково буде заповнений, але якщо буде, то просто треба мати на увазі, що саме ця машина не витримала гарантійного терміну і може бути непередбачуваною з позиції потоку відмов.

Якщо машина знаходиЛАСЯ на зберіганні, то у розділі "Відомості про зберігання" вказуються дані про те, яким наказом машину було поставлено на який вид зберігання та яким наказом зі зберігання було знято.
Ці відомості затверджуються підписом відповідальної особи (КР, ЗКОР). Якщо машина ще знаходиТЬСЯ на зберігання, значить усі записи повинні бути, окрім вказання номера наказу про зняття зі зберігання.

Коли машина прибуває у військову частину, вона, відповідно до наказу про введення у стрій та призначення екіпажу, отримує номер за стройовим розрахунком, а також призначений цим або окремим наказом екіпаж. Про це свідчить розділ "Введення машини в стрій та призначення екіпажу".
У розділі зазначається номер наказу про введення машини у стрій та її стройовий номер (три цифри, які повинні бути набиті білою фарбою на борту). Також вказуються посади, військові звання та прізвища членів екіпажу, номери наказів про їх призначення (та відрахування) та повинні бути підписи цих же посадових осіб у прийнятті машини. (це - не приймання машини згідно акту. Це - просто підпис про те, що екіпаж ознайомлений з тим, що він має відношення до машини. Приймання машини - тільки акт технічного стану з підписами "Здав"/"Прийняв").
Як правило номери наказів про відрахування попередніх членів екіпажу та призначення наступних збігаються. Слід перевірити відповідність призначених на даний момент членів екіпажу машини та відомості про них у даному розділі, звірити посади, номери наказів про призначення. Номер наказу про відрахування для поточного екіпажу (звісно ж) не буде проставлений.

Облік роботи машини ведеться у розділі "Зведений облік роботи двигуна, радіостанції, ТПУ..."
Даний розділ ведеться щомісячно і повинен бути заповнений станом на минулий місяць. Дані, зазначені у цьому розділі повинні збігатися з показниками спідометра, лічильника мотогодин, а також даними, що містяться у останніх дорожніх листах, виписаних на дану машину, а також у Книзі обліку роботи машин, витрати пального і масел. Навіть у випадку, якщо машина нікуди не виїжджала цього місяця, даний розділ заповнюється і у нього переписуються попередні дані, а у графі "Всього за місяць" ставиться прочерк.
Наприкінці року розділ затверджується підписом заступника командира частини з озброєння та печаткою військової частини.
Для різних машин цей розділ може також окремо розділяти облік напрацювання двигуна, радіостанції, системи керування вогнем. Тоді ці розділи ведуться і "закриваються" окремо.

Так само ведеться настріл озброєння у розділі "Облік стрільб з озброєння".



Для гармат танків кількість відстріляних пострілів приводиться до ОФС або БКС, враховуючи також відстріляні на заводі.
У цей же розділ вносяться дані про затримки під час стрільби, які мали місце.
Щорічно розділ закривається підписом заступника командира частини з озброєння та гербовою печаткою військової частини. Якщо у якийсь з років не проводилося стрільб, то рік закривається фразою типу "У 2019 році стрільб з гармати не проводилося" (або "стрільб з кулеметів", або "пусків з системи 902") і також завіряється підписом та печаткою.

Несправності основних вузлів та агрегатів, як правило, вносяться у розділ "Облік несправностей"
Зазвичай сюди вносяться лише ті несправності, які були обліковані у Журналі обліку несправностей начальника бронетанкової служби та усувалися силами ремонтного підрозділу. 
Якщо мала місце позапланова заміна двигуна, або коробки передач, то, окрім запису у розділі "Комплектність машини" повинен бути запис про передчасний вихід з ладу цього агрегату і у даному розділі. Для вузлів, що відпрацювали термін експлуатації до середнього ремонту та мали заміну на середньому ремонті цей розділ може не вестися.

Технічні обслуговування №1, 2, регламентне ТО, а також переходи на зимовий (літній) режим експлуатації ведуться у розділі "Облік технічного обслуговування машини, її озброєння та засобів зв'язку"
Для номерних видів технічного обслуговування вказується інтервал від попереднього технічного обслуговування.
В цьому розділі мінімум два рази на рік повинен з'являтися запис про переведення машини на сезонний режим експлуатації (не стосується тільки машин тривалого зберігання). 

Облік обслуговування акумуляторних батарей ведеться окремо.
Слід пам'ятати, що повне заряджання акумуляторних батарей проводиться щомісяця (або ж не рідше ніж раз на 3 місяця), а контрольно-тренувальний цикл - один раз на рік. (зазвичай при переході на зимовий режим експлуатації)

Також при переведенні на сезонні режими експлуатації здійснюється контрольне зважування балонів ППО та вогнегасників, про що робиться запис у відповідному розділі формуляра.
Якщо були наявні зміни у конструкції машини (наприклад, заміна або модернізація машини, встановлення комплекту "Либідь", або навігаційної апаратури, що не було передбачено заводом-виробником), то обсяг доробок вказується у розділі про зміни у конструкції машини під час експлуатації.
Якщо в ході експлуатації була здійснена заміна складових частин машини (заміна двигуна, коробки передач, радіостанції, прицілу, тощо), то відомості про заміну складових вузлів, агрегатів машини під час експлуатації вказуються у відповідному розділі формуляра.
Заміна двигуна або коробки передач - це середній ремонт машини, який проводиься з метою певного часткового відновлення моторесурсу зразка. Цей ремонт, а також відомості про агрегати, які замінюються зазначається у розділі "Ремонт машини, її агрегатів та озброєння".
Відповідно до вимог Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України посадові особи повинні періодично здійснювати перевірки зразків ОВТ. Відомості про ці перевірки, зазвичай, відображуються у актах перевірки, журналі обліку недоліків у стані зразка. Але також ці дані повинні відображатися і у формулярі машини (якщо перевірку здійснює посадова особа від командира батальйону та вище)
У розділі "особливі відмітки" вносяться дані про особливості укомплектування машини, списання та видачу акумуляторних батарей, брезентів та шоломофонів, зміни налаштувань системи керування вогнем, або марок масел, відомості про вклейки у формуляр, тощо. Наприклад, якщо закінчується розділ обліку напрацювання машини (а для машин від 10 років і старше - це нормальна ситуація), то робиться вклейка між останніми сторінками розділу...
...яка нумерується цифрою попередньої сторінки та літерою алфавіту (наприклад 50а), та у розділі "особливі відмітки" робиться запис про те, що "Між сторінками 50 та 51 зроблено вклейку з 3 (трьох) аркушів №50а, 50б, 50в", який затверджується підписом начальника бронетанкової служби.
Відомості про списання та видачу акумуляторних батарей, брезентів та шоломофонів повинні вноситися посадовими особами довольчого органу.
Також у розділі "особливі відмітки" може вестися облік переосвідоцтва балонів високого тиску, ППО та вогнегасників, встановлених на машині. Переосвідоцтво балонів відбувається один раз на п'ять років. Якщо розділ незаповнений, це є підставою більш ретельної перевірки клейм балонів високого тиску, ППО та вогнегасників на предмет проходження переосвідоцтва.

Формуляр машини, відповідно до керівних документів, повинен зберігатися на машині. Втім, з метою недопущення його втрати, він може зберігатися у командира роти, заступника командира роти з озброєння або у начальника бронетанкової служби. 
І слід не забувати, що, відповідно до наказу №88, несвоєчасне ведення формуляру машини є підставою для зниження оцінки зразка та створення суб'єктивної думки про організацію експлуатації ОВТ у підрозділі. А документацію перевіряють у першу чергу.

Немає коментарів:

Дописати коментар