Окрім формуляру зразка на машині присутня також інша індивідуальна документація, якій, іноді, приділяють недостатньо уваги. Втім вона є не менш важливою.
Це питання розглядалося у загальному контексті тут:
Приймання зразка БТОТ
А також більш детально висвітлювалося у таких публікаціях:
Перевірка індивідуальної документації зразка. Частина 1. Відомість індивідуальної документації.
та
Перевірка індивідуальної документації зразка. Частина 2. Формуляр машини.
В завершення питання перевірки індивідуальної документації зразка розглянемо деякі інші документи, присутні у комплекті машини.
Як вже зазначалося, перелік документів визначає Відомість індивідуальної документації. Усе що не входитиме до переліку, визначеного у наявній відомості, вимагати немає сенсу, оскільки завод комплектує машину документами саме згідно Відомості.
Втім деякі документи все ж таки повинні бути в наявності. Будь-яка машина укомплектована ними завжди. Тут буде розглянуто комплект документів для БМП-2. Втім для інших машин він дуже схожий.
В першу чергу це:
Паспорт (формуляр) двигуна.
Паспорт двигуна містить дані про експлуатацію двигуна, його консервацію. Для багатопаливних дизелів у паспорті двигуна ведеться облік роботи двигуна на дублюючих та резервних марках пального. Але в першу чергу паспорт має номер. Це - номер двигуна. Цей номер повинен в першу чергу співпадати з номером двигуна, встановленого на машину. Той же, у свою чергу, повинен співпасти з номером, зазначеним у розділі "Комплектність зразка" формуляру машини. Саме у такому порядку. Спочатку повинні співпасти номери двигуна та його паспорта, а вже потім номер двигуна звіряється з номером формуляру. Цим визначається чи було здійснено законну заміну двигуна машини, оскільки новий двигун завжди постачається з паспортом, який докладається до комплекту індивідуальної документації взамін вилученого. Звірка номерів паспорту та розділу "Комплектність зразка" не має сенсу, оскільки не виключає наявності двигуна з іншим номером. Те ж відноситься і до інших складових машини, які мають паспорти (формуляри) з вказаними у них номерами.
Формуляр кулемета (кулеметів)
Формуляр кулемета може зберігатися разом з кулеметом на складі РАО частини. Втім, він так само має номер, а також містить інформацію про рух, закріплення кулемета, гарантійні зобов'язання. У формулярі кулемета також вказано комплект ЗІП кулемета. Якщо кулеметів кілька однакових (як наприклад БМП-3, БМД, БТР-Д), то паспортів також має бути кожен на свій кулемет.
Паспорти прицілів (характерно длі БМП-2. Для танків не зустрічаються)
Приціл командира машини - 1ПЗ-3
Та приціл навідника БПК-2-42
Як бачимо, на лицевій сторінці формуляру БПК-2 не вказано номер прицілу. У таких випадках його можна знайти у розділі "Свідоцтво про приймання".
Також вказується комплект поставки. (До слова, у Відомості індивідуального комплекту ЗІП не зазначено перелік комплекту прицілу БПК-2. Він є тут)
Паспорти (формуляри) засобів зв'язку.
Радіостанції (для такого типу формуляру номер також слід шукати у розділі "Свідоцтво про приймання")
Слід пам'ятати, що, якщо станція саме Р-173 та має у комплекті ще й приймач Р-173П, то існує також формуляр приймача Р-173П. Для станцій Р-173М формуляр (як і сама радіостанція) лише один.
У формулярах комплекту "Либідь" є розділ про встановлення на машину комплекту. Він повинен бути заповнений підприємством (бригадою), що здійснила монтаж комплекту на машину.
Танковий переговорний пристрій (ТПУ). Для радіостанцій Р-173 характерно мати у комплекті ТПУ Р-174. Для станцій Р-123 характерно Р-124. Втім, це не догма.
До індивідуальної документації обов'язково входить Відомість індивідуального комплекту ЗІП машини. Для кожної машини ОКРЕМА.
Для БМП-2 вона прив'язана до заводського номера машини. Для інших машин така прив'язка нехарактерна. Втім - три машини - три відомості.
У цьому переліку немає також формуляру ПРХР (Комплект ГО-27). У випадку наявності на машині ПРХР (Для БТР-80 - ІМД-21) він обов'язково входить у комплект. Також для машин, оснащених навігаційною апаратурою "Базальт" повинні бути паспорт і інструкція з користування "Базальтом".
Також у комплект машини входять різні пам'ятки та інструкції, точний перелік яких визначається у Відомості індивідуальної документації зразка.
У випадку втрати паспорту (формуляру) він повинен бути відновлений встановленим порядком. Цей порядок передбачає проведення службового розслідування за фактом втрати документу, виготовлення дублікату паспорта (формуляра) та його затвердження у довольчому органі. Тому не допускається затвердження дублікатів індивідуальної документації машини у військових частинах-експлуатантах БТОТ. Оскільки ніхто не може точно знати і пам'ятати номери розформованих оперативних командувань, слід просто звірити чи не співпадає номер військової частини, яка затвердила дублікат з одним з номерів військових частин, зазначених у розділі формуляру машини "Введення в стрій та закріплення екіпажу". Такі дублікати є недійсними. Це пов'язане з намаганням посадових осіб військових частин швидко і безболісно вирішити питання некомплекту ЗІП, втрати документів та заміни складових машини "по місцю" в ході передачі машини у іншу військову частину. Оскільки у інтересах частини "зплавити" проблемну машину в інший підрозділ, зазвичай посадові особи військової частини-здавальника йдуть на службове порушення, допускаючи затвердження таких документів з метою "швидко закрити питання". У будь якому випадку завжди слід вказати у акті технічного стану (графа "Комплектність"), що "Наявний дублікат формуляру _______ №_______, затверджений командиром в/ч _________ на _____аркушах" та формально зафіксувати цей випадок, не надаючи йому суб'єктивної особистої оцінки. У випадку виникнення питань до приймальника, цей запис свідчитиме про факт прийняття машини саме з таким комплектом документів.
Отже будьте пильними, бережіть документи та вчасно заповнюйте необхідні папірці. Деяким з них ціна визначена у грошовому еквіваленті.
Це питання розглядалося у загальному контексті тут:
Приймання зразка БТОТ
А також більш детально висвітлювалося у таких публікаціях:
Перевірка індивідуальної документації зразка. Частина 1. Відомість індивідуальної документації.
та
Перевірка індивідуальної документації зразка. Частина 2. Формуляр машини.
В завершення питання перевірки індивідуальної документації зразка розглянемо деякі інші документи, присутні у комплекті машини.
Як вже зазначалося, перелік документів визначає Відомість індивідуальної документації. Усе що не входитиме до переліку, визначеного у наявній відомості, вимагати немає сенсу, оскільки завод комплектує машину документами саме згідно Відомості.
Втім деякі документи все ж таки повинні бути в наявності. Будь-яка машина укомплектована ними завжди. Тут буде розглянуто комплект документів для БМП-2. Втім для інших машин він дуже схожий.
В першу чергу це:
Паспорт (формуляр) двигуна.
Паспорт двигуна містить дані про експлуатацію двигуна, його консервацію. Для багатопаливних дизелів у паспорті двигуна ведеться облік роботи двигуна на дублюючих та резервних марках пального. Але в першу чергу паспорт має номер. Це - номер двигуна. Цей номер повинен в першу чергу співпадати з номером двигуна, встановленого на машину. Той же, у свою чергу, повинен співпасти з номером, зазначеним у розділі "Комплектність зразка" формуляру машини. Саме у такому порядку. Спочатку повинні співпасти номери двигуна та його паспорта, а вже потім номер двигуна звіряється з номером формуляру. Цим визначається чи було здійснено законну заміну двигуна машини, оскільки новий двигун завжди постачається з паспортом, який докладається до комплекту індивідуальної документації взамін вилученого. Звірка номерів паспорту та розділу "Комплектність зразка" не має сенсу, оскільки не виключає наявності двигуна з іншим номером. Те ж відноситься і до інших складових машини, які мають паспорти (формуляри) з вказаними у них номерами.
Формуляр кулемета (кулеметів)
Формуляр кулемета може зберігатися разом з кулеметом на складі РАО частини. Втім, він так само має номер, а також містить інформацію про рух, закріплення кулемета, гарантійні зобов'язання. У формулярі кулемета також вказано комплект ЗІП кулемета. Якщо кулеметів кілька однакових (як наприклад БМП-3, БМД, БТР-Д), то паспортів також має бути кожен на свій кулемет.
Паспорти прицілів (характерно длі БМП-2. Для танків не зустрічаються)
Приціл командира машини - 1ПЗ-3
Та приціл навідника БПК-2-42
Як бачимо, на лицевій сторінці формуляру БПК-2 не вказано номер прицілу. У таких випадках його можна знайти у розділі "Свідоцтво про приймання".
Також вказується комплект поставки. (До слова, у Відомості індивідуального комплекту ЗІП не зазначено перелік комплекту прицілу БПК-2. Він є тут)
Паспорти (формуляри) засобів зв'язку.
Радіостанції (для такого типу формуляру номер також слід шукати у розділі "Свідоцтво про приймання")
Слід пам'ятати, що, якщо станція саме Р-173 та має у комплекті ще й приймач Р-173П, то існує також формуляр приймача Р-173П. Для станцій Р-173М формуляр (як і сама радіостанція) лише один.
У формулярах комплекту "Либідь" є розділ про встановлення на машину комплекту. Він повинен бути заповнений підприємством (бригадою), що здійснила монтаж комплекту на машину.
Танковий переговорний пристрій (ТПУ). Для радіостанцій Р-173 характерно мати у комплекті ТПУ Р-174. Для станцій Р-123 характерно Р-124. Втім, це не догма.
До індивідуальної документації обов'язково входить Відомість індивідуального комплекту ЗІП машини. Для кожної машини ОКРЕМА.
Для БМП-2 вона прив'язана до заводського номера машини. Для інших машин така прив'язка нехарактерна. Втім - три машини - три відомості.
У цьому переліку немає також формуляру ПРХР (Комплект ГО-27). У випадку наявності на машині ПРХР (Для БТР-80 - ІМД-21) він обов'язково входить у комплект. Також для машин, оснащених навігаційною апаратурою "Базальт" повинні бути паспорт і інструкція з користування "Базальтом".
Також у комплект машини входять різні пам'ятки та інструкції, точний перелік яких визначається у Відомості індивідуальної документації зразка.
У випадку втрати паспорту (формуляру) він повинен бути відновлений встановленим порядком. Цей порядок передбачає проведення службового розслідування за фактом втрати документу, виготовлення дублікату паспорта (формуляра) та його затвердження у довольчому органі. Тому не допускається затвердження дублікатів індивідуальної документації машини у військових частинах-експлуатантах БТОТ. Оскільки ніхто не може точно знати і пам'ятати номери розформованих оперативних командувань, слід просто звірити чи не співпадає номер військової частини, яка затвердила дублікат з одним з номерів військових частин, зазначених у розділі формуляру машини "Введення в стрій та закріплення екіпажу". Такі дублікати є недійсними. Це пов'язане з намаганням посадових осіб військових частин швидко і безболісно вирішити питання некомплекту ЗІП, втрати документів та заміни складових машини "по місцю" в ході передачі машини у іншу військову частину. Оскільки у інтересах частини "зплавити" проблемну машину в інший підрозділ, зазвичай посадові особи військової частини-здавальника йдуть на службове порушення, допускаючи затвердження таких документів з метою "швидко закрити питання". У будь якому випадку завжди слід вказати у акті технічного стану (графа "Комплектність"), що "Наявний дублікат формуляру _______ №_______, затверджений командиром в/ч _________ на _____аркушах" та формально зафіксувати цей випадок, не надаючи йому суб'єктивної особистої оцінки. У випадку виникнення питань до приймальника, цей запис свідчитиме про факт прийняття машини саме з таким комплектом документів.
Отже будьте пильними, бережіть документи та вчасно заповнюйте необхідні папірці. Деяким з них ціна визначена у грошовому еквіваленті.












Немає коментарів:
Дописати коментар