Останній тиждень користується попитом:

вівторок, 3 вересня 2024 р.

Перевірка технічного стану зразка бронетанкового озброєння (техніки)

Дуже часто, під час використання зразків бронетанкового озброєння та техніки (а не менш часто - і автомобільної техніки) виникає потреба у перевірці стану машини. Також регламент перевірки технічного стану машини визначається й керівними документами з експлуатації виду озброєння та військової техніки. В цілому ж перевірка технічного стану бронетанкового або автомобільного зразка відрізняється несуттєво.

ПЕРІОДИЧНІСТЬ ПЕРЕВІРКИ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ:

1. При прийманні та передаванні машини - у повному обсязі, зі складанням акту технічного стану;

2. Перед виконанням окремих завдань - у обсязі, достатньому для перевірки необхідних функцій

(наприклад, перед проведенням стрільб, бойового злагодження, виконанням бойових завдань), може складатися акт технічного стану;

3. Відповідно до встановленої періодичності перевірки - у повному обсязі:

- командир роти - не рідше ніж один раз на місяць;

- заступник командира роти з озброєння (старший технік) - не рідше ніж один раз на місяць та перед кожним виходом машини;

- командир взводу - не рідше ніж один раз на два тижні;

- командир відділення - щоденно, з наданням доповіді командирові взводу.

4. Перед виходом машини - в обсязі контрольного огляду, з записом у дорожній лист машини;

5. Після повернення машини - в обсязі контрольного огляду під час щоденного технічного обслуговування;

6. Під час сезонного або номерного технічного обслуговування - в обсязі необхідного дефектування зразка, з записом до книги огляду озброєння та техніки роти;

7. Під час категорування або списання машини - у повному обсязі зі складанням акту технічного стану.

_____________________________________________________________________

АЛГОРИТМ ПОВНОЇ ПЕРЕВІРКИ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ

1. ДОКУМЕНТАЦІЯ:

1.1. Наявність:

З машиною придається обов'язковий пакет документів:

- формуляр машини (для автомобілів - паспорт автомобіля, а також технічний паспорт автомобіля)

- паспорт двигуна

- формуляри зброї (окрім гармат)

- паспорти або формуляри складових машини (радіостанції, переговорного пристрою, навігаційної апаратури, приладу радіаційної та хімічної розвідки тощо)

- відомість індивідуального комплекту ЗІП

- технічний опис та інструкція з експлуатації машини, інструкції та пам'ятки з користування машиною та її складовими.

Формуляр машини та паспорт двигуна

Формуляри (паспорти) на зброю та комплектуючі
Відомість індивідуального комплекту ЗІП
Інструкції та пам'ятки
1.2. Ведення:
Під час перевірки документації звернути увагу на:
- своєчасність та правильність заповнення розділів у відповідності до діючих правил діловодства;
- відповідність номерів, зазначених у документації реальним складовим машини;
- наявність відповідних печаток на дублікатах документа, а також у обов'язкових місцях їхнього проставлення у самому документі.
Також про склад індивідуальної документації машини можна прочитати тут:
Про порядок ведення формуляру машини можна прочитати тут:
Про інші документи також можна прочитати тут:
___________________________________________________________________

2. ПЕРЕВІРКА ТЕХНІЧНОГО СТАНУ:
Перевіряється комплектність вузлів та агрегатів відповідної системи, їх кріплення та стан окремих складових

2.1. Ходова частина та корпус:



 




- стан траків, звернути увагу на кількість траків з кожного боку, надійність стопоріння скоб та пальців, відсутність наскрізних протирань траків або скоб гусениці, перевірити натягнення гусеничної стрічки;
- стан опорних котків, зношування та пориви гумових бандажів,  зношування зубів вінців ведучих коліс, стан напрямних коліс та брудоочисників, а також стан підтримувальних роликів;
- стан механізмів натягнення гусеничних стрічок;
- стан амортизаторів, відсутність підтікання з них, наявність упорів підвіски та їхній стан, справність торсіонних валів;
- стан фальшбортів, щитків, надгусеничних полиць, звернути увагу на стан гідродинамічних решіток машин що плавають, а також на стан буксирних гаків та їхніх стопорів;
- стан кріплень обладнання зовні машини.

2.2. Трансмісія:



- наявність агрегатів трансмісії, звернути увагу на заправку їх згідно норми та відсутність підтікань (у тому числі після контрольного пробігу);
- регулювальні параметри приводів керування та відсутність заїдань під час роботи;
- для машин з вентиляторними системами охолодження обов'язково перевіряється стан приводу вентилятора (робота гідромуфти, момент пробуксовування фрикціону тощо).

2.3. Силова установка:




- наявність агрегатів та вузлів силової установки, обов'язково звертаючи увагу на окремі складові, стан яких не відображується на звичайній роботі двигуна (система підігріву впускного повітря, передпусковий підігрівач тощо);
- наявність нормативної кількості заправки систем живлення двигуна пальним, змащування та охолодження, відсутність підтікань з систем;
- стан радіаторів та жалюзі, легкість відкривання та закривання жалюзі та заслінок системи охолодження (для вентиляторних систем охолодження стан вентилятора); 
- натяг привідних ременів компресора, вентилятора, водяної помпи та інших
- відсутність заїдань в роботі приводів, відповідність регулювальних параметрів;
- пуск двигуна стартером та повітрям (по черзі окремо);
- стійкість роботи двигуна на різних режимах роботи, відсутність підтікання з систем під час роботи двигуна, наявність тиску в системі змащування.

2.4. Стан озброєння:



- стан гармати, кулеметів, пускової установки ПТКР, їхню комплектність, чистоту, роботу механіки;
- роботу електричних (за можливості й гальванічних) та механічних спусків, справність блокувальних пристроїв та запобіжників;
- стан пристосувань для вивірки озброєння, звернути увагу на наявність штатних пальців кріплення спареного кулемета;
- стан боєкомплекту, звернути увагу на стан та комплектність коробів для стрічок.

2.5. Система керування вогнем:


- наявність та стан блоків, вузлів та агрегатів системи керування вогнем, звернути увагу на відповідність номерів блоків обліковим даним, наявність пломбувань блоків, їхнє кріплення;
- робота системи керування вогнем на різних режимах, у тому числі й під час руху машини, звернути увагу на відсутність випадкових коливань гармати, уведення її вбік при відсутності дії на пульт керування;
- наявність патронів осушування в прицілах та приладах спостереження, стан силікагелю в них;
- робота ланцюгів блокування озброєння при відкритих люках або застопореній башті;
- якщо система керування вогнем гідравлічна - перевірити наявність рідини та відсутність повітря в системі, а також відсутність підтікання робочої рідини;
- якщо машина оснащена механізмом заряджання - перевірити його роботу на різних режимах (у тому числі й у ручному режимі).

2.6. Електроспецобладнання:

 


 




- стан освітлення та звукової сигналізації;
- працездатність усіх приладів на щитку механіка-водія, звернути увагу на справність спідометра, лічильника мотогодин, манометра тиску масла у системі змащування двигуна та термометрів масла та охолоджувальної рідини;
- стан акумуляторної ніші, наявність корзин, надійність кріплення акумуляторних батарей, справність обігріву десантного відділення, звернути увагу на відповідність номерів акумуляторних батарей бронетанкової техніки номерному обліку у формулярі машини, 
- стан та працездатність систем вентиляції, відкачування води, кондиціонування та обігріву;
- стан приладів нічного та тепловізійного бачення, звернути увагу на їх відповідність номерному обліку та фактичну працездатність у пасивному режимі;
- стан та працездатність систем пожежогасіння та протиатомного захисту, звернути увагу на роботу автоматики системи пожежогасіння, надійність роз'єднання та швидкого з'єднання механізмів зупинки двигуна та закривання жалюзі.

2.7. Засоби зв'язку

- стан та пломбування блоків засобів зв'язку, звернути увагу на стан антенного пристрою, наявність та стан шоломофонів;
- роботу засобів зв'язку на різних режимах, а саме: зв'язок назовні з кожним та від кожного з членів екіпажу, внутрішній зв'язок кожного з членів екіпажу з кожним з членів екіпажу, роботу системи у різних діапазонах.
______________________________________________________________
3. НАЯВНІСТЬ ТА СТАН ІНДИВІДУАЛЬНОГО КОМПЛЕКТУ ЗІП

 

- наявність запасних частин, інструменту та приладдя відповідно до переліку, наведеного у відомості індивідуального комплекту ЗІП машини, звертати увагу на наявність приладів нічного бачення, шоломофонів, буксирних тросів, спеціальних ключів (якщо що, то ключ від люків - це спецключ), коробок для кулеметних стрічок і самих кулеметних стрічок;
- стан майна у даному переліку, звертати увагу на справність механічних засобів ЗІП - струбцини для стягування гусениць, пристосування для стягування скоб гусениці тощо;
- наявність документів, що підтверджують законність списання майна з комплекту ЗІП та його відсутність, звертати увагу на те, що акти списання (інспекторські посвідчення) на спеціальні ключі, брезенти, шоломофони, акумуляторні батареї не можуть бути затверджені командиром бригади.
________________________________________________________________
4.  СКЛАДАННЯ АКТУ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ

Порядок складання акту технічного стану наведено на інфографіці ось тут:

Може здатися, що перевірка технічного стану зразка є складною процедурою, яка потребує від посадової особи певних знань та навичок, а також займає значну кількість часу. Насправді ж це не здалося.
Втім, застосовуйте наявні знання, обов'язково читайте технічний опис та інструкцію з експлуатації (можна навіть знайти детальні методичні рекомендації з порядку перевірки стану окремих видів озброєння та техніки), задавайте перевірочні питання, виявіть наполегливість та цікавість у процесі перевірки стану машини і з часом Ваші промахи у цій сфері стануть менш значними.




Немає коментарів:

Дописати коментар