Останній тиждень користується попитом:

четвер, 12 вересня 2024 р.

Сезонне обслуговування бронетанкових машин - Частина 1 (Організаційна частина)

Видатний український дослідник та практик планово-попереджувальної системи технічного обслуговування та ремонту Сергій Миколайович Срібний у своїх роботах відзначав, що "Система технічного обслуговування у Збройних Силах України відзначається наявністю так званого "культу сезонного обслуговування". Це означає, що підготовці озброєння та техніки до експлуатації у літній або зимовий період у військах приділяється особлива увага, яка дуже часто є пропорційно неспівставною з тою увагою, яку приділяють іншим видам технічного обслуговування. (Проте це не так вже й погано. - прим.авт)

А отже щопівроку навесні та восени раптово у військових людей різко зростає особиста зацікавленість у виконанні окремих складових сезонного обслуговування.

Одразу спойлерну тут останнє творіння КСЛ - Методичний посібник з планування, організації та проведення заходів, щодо переведення озброєння та військової техніки на літню (зимову) експлуатацію у Збройних Силах України, затверджений наказом ГШ ЗСУ №5 від 27.01.2021 року.


Класний. От правда. Все що я мріяв щоб там було, там і є. Ну, майже все. Не без гріху, звісно ж. Але про це - пізніше. 

Зараз же, для розуміння організації сезонного обслуговування, потрібно розглянути організацію технічного обслуговування взагалі, як явища. 

ЗАГАЛЬНА СТРУКТУРА ОРГАНІЗАЦІЇ СЕЗОННОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ:

Комплексні види технічного обслуговування традиційно включають у себе:

ОРГАНІЗАЦІЙНУ ЧАСТИНУ - це різні плани, інструктажі, заняття, заявки та інша бумажня

та, власне ТЕХНІЧНУ ЧАСТИНУ - це коли народ вже прямо руками тримається за залізо. 

Тут ми розглянемо саме ОРГАНІЗАЦІЙНУ ЧАСТИНУ.

Як і будь-яке дійство, пов'язане з обслуговуванням або ремонтом, сезонне технічне обслуговування потрібно розглядати як таке, що складається з трьох частин:

ПЛАНУВАННЯ

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

ВИКОНАННЯ

Тому вся організація сезонного обслуговування, номерних видів технічного обслуговування, ремонту у власній квартирі, а також (неочікувано навіть) масового вживання спиртних напоїв буде підпорядковуватися оцим трьом пунктам.

1. ПЛАНУВАННЯ

Планування слід віднести до організаційної частини. Воно проводиться для узагальнення робіт, які необхідно виконати на машинах. Тому планування, саме по собі, можна розділити також на:

ПЛАНУВАННЯ=ДЕФЕКТУВАННЯ+ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕЛІКУ РОБІТ

2. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Нічого не відбудеться без забезпечення, в роті є не все, що потрібно для виконання всіх без винятку робіт сезонного обслуговування, тому рота вимушена просити певні засоби у старшого начальника. Тоді розіб'ємо наше забезпечення на:

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ=СКЛАДАННЯ ЗАЯВОК+ОТРИМАННЯ ЗАСОБІВ ПО ЗАЯВКАХ

3. ВИКОНАННЯ

Це - безпосередньо проведення робіт сезонки, а також перевірка якості їх виконання. Тому що, якщо не перевірити якість виконання, то є великий шанс отримати сюрприз. Отже

ВИКОНАННЯ=ПРОВЕДЕННЯ РОБІТ+КОНТРОЛЬ ЯКОСТІ

Це так у кількох словах як буде працювати наша система. Вона буде працювати так на сезонному обслуговуванні, технічному обслуговуванні №1 та №2, парковому дні, постановці на зберігання, а також під час підготовки машин до бойового використання

Повернемося ж знову до початку.

Всього буде три етапи

підготовчий (це, власне то, "планування та забезпечення"), 

виконавчий (це "виконання") 

і заключний (коли буде здійснено контроль якості) 

Не заглиблюючись у подробиці сезонне обслуговування у частині не проводиться за принципом "хочу і проводжу". ЗАВЖДИ підставою для проведення сезонного обслуговування є телеграма, яка приходить на початку осені (весни) і чітко регламентує терміни виконання ось цих самих трьох етапів сезонного обслуговування. Телеграма прийде приблизно за місяць до. Проте телеграма - не проблема роти. Проблема роти - виконати вказівки посадових осіб військової частини, які будуть сформовані на підставі цієї самої телеграми

На підставі цієї телеграми логістика військової частини відпрацює наказ по частині і наша організаційна машина закрутиться. Опустимо тут майже все планування до батальйону включно, лише скажу що ЗАЯВКИ НА ЗАЛУЧЕННЯ СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ПОСТІВ ТА БРИГАД ПОТРІБНО ПОДАТИ ДО ТОГО, ЯК З'ЯВИТЬСЯ ПЛАН СЕЗОНКИ БРИГАДИ. Тому що ці пости треба буде в той план включити. А тому, як тільки ви звідкісь дізналися, що прийшла телеграма по сезонці, одразу ж заступник з озброєння/старший технік роти (мінімум він один) проводить максимально якісне дефектування своїх машин (або вже і сам знає що куди потрібно), ще раз передивляється перелік робіт сезонного обслуговування та визначає ЧИ Є У НАС ТАКІ РОБОТИ, ЯКІ МИ НЕ В ЗМОЗІ ВИКОНАТИ ВЛАСНИМИ СИЛАМИ? Якщо є - заявка на конкретних фахівців або напряму на начальника бронетанкової служби, або ж по команді через заступника командира батальйону з логістики (з озброєння). На це у вас буде приблизно тиждень, або й менше.

В роті складається наступний пакет документів:

1. ПЛАН-ГРАФІК ПЕРЕВЕДЕННЯ ОВТ НА ЛІТНЮ (ЗИМОВУ) ЕКСПЛУАТАЦІЮ

2. ВІДОМОСТІ ОСОБОВОГО СКЛАДУ, ЯКІ СКЛАЛИ ЗАЛІК ЩОДО ЗНАННЯ ОБСЯГУ РОБІТ З ПЕРЕВЕДЕННЯ ОВТ НА ЛІТНЮ (ЗИМОВУ) ЕКСПЛУАТАЦІЮ, ПРАВИЛ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ОВТ ТА ЗАХОДІВ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ НА ОВТ ТА ВИКОРИСТАННІ ОТРУЙНИХ ПАЛЬНО-МАСТИЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ І РІДИН

3. ЗАЯВКА НА ВИКОНАННЯ РОБІТ СПЕЦІАЛІЗОВАНИМИ БРИГАДАМИ

4. ЗАЯВКИ ДО СЛУЖБ ЧАСТИНИ НА МАТЕРІАЛЬНІ ЗАСОБИ, ЩО НЕОБХІДНІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ СЕЗОННОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ (у т.ч. запчастини, ПММ, експлуатаційні матеріали, інструмент тощо)

5. ВІДОМОСТІ ВИКОНАННЯ РОБІТ СЕЗОННОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НА КОЖЕН ЗРАЗОК ОВТ

6. КНИГА ОГЛЯДУ (ПЕРЕВІРКИ) ОЗБРОЄННЯ ТА ВІЙСЬКОВОЇ ТЕХНІКИ В ПІДРОЗДІЛІ

7. ФОРМУЛЯРИ МАШИН

(До цього пакету, конкретно визначеного Методичним посібником деякі командири (начальники) можуть додавати також інші папери, виключно з власної необізнаності та безмежної любові до тих чарівних часів, коли папір був дешевшим, а дерева - зеленішими. Проте з цим нічого не поробиш, доводиться підлаштовуватися. - прим.авт.)

Давайте розглянемо це більш детально та окреслимо критичні точки:

В загальному робота заступника командира роти з озброєння/старшого техніка роти виглядає так:

Це - сторінка 13 "Методичного посібника"

Тепер більш детально розглянемо перелік документації роти :

1. План-графік переведення ОВТ роти на літню (зимову) експлуатацію.

План складається не цілковито з голови, а на основі плану батальйону, звідки вибираються необхідні нам дані, які стосуватимуться нашого підрозділу.
Вже до складання цього плану заступник командира роти з озброєння/старший технік роти повинен знати, які конкретно машини роти підійшли під ТО-1, які - під ТО-2, а які ні під що не підійшли. 
А також на яких машинах і коли будуть працювати пости та бригади (у допомогу йому буде "Витяг з плану-графіку роботи спеціалізованих постів та бригад" або копія самого "план-графіку")

Зверніть також увагу на зміст ротного плану сезонки у зразку. Підготовчий та заключний етапи тут розписані дуже добре і їх можна дотримуватися повністю. Виконавчий - буде залежати від конкретної ситуації.

Знову ж. У виконавчому етапі НЕ ПОТРІБНО РОЗПИСУВАТИ КОНКРЕТНІ РОБОТИ СЕЗОНКИ, як це робилося раніше. Всі конкретні роботи будуть потім розписані у Відомостях виконання робіт. Конкретизувати можна хіба що окремі ремонти техніки. Та і то, можна обізвати цей пункт як "Додаткові роботи з технічного обслуговування та ремонту", а конкретику дати у Відомостях до кожної з машин.

Слід не забувати, що окрім безпосередньо машин до сезонної експлуатації готуються також паркові приміщення - сховища, навіси, майданчики тощо. Тому, якщо рота відповідає за паркові приміщення або ділянки, підготовку їх до сезонної експлуатації проводять одночасно з технікою.

2. Відомості складання заліків особового складу

Складаються у довільній формі. 

Якщо проводиться номерне обслуговування - вибрати складні роботи, які містять критичні елементи (наприклад: перевірки регулювань, розбирання відцентрового маслоочисника, промивка паливних фільтрів тощо) та провести заняття з технічної підготовки по цих роботах. Навіть добре навчений механік-водій не перебирає машину щоденно і може забути критичні деталі операцій. Повірте, існували такі люди, які цілком серйозно товкли ротор відцентрового маслоочисника об стіл, аби цей ротор розвалився, тому що "його ж не можна викруткою колупати". Маєте сумніви у тому, що люди виконають все правильно - проведіть заняття, а потім будете мати залізне право вимагати.

Якщо проводиться суто сезонне обслуговування - нагадати перелік робіт та звернути увагу на правильне їх виконання. 

Якщо сезонне обслуговування на зиму - обов'язково нагадати правила поводження з отруйними речовинами. Скоро виповниться 100 років, як у 1926 році було створено перший комерційний антифриз на базі етиленгліколю. І до сих пір існують люди, які намагаються його запускати по морожених ломах перед тим як пити.

ПРОГРАМА МІНІМУМ: Заняття з заходів безпеки під час проведення робіт сезонного обслуговування.

Приймати заліки чи ні - справа особиста (потрібно звісно ж приймати, проте всі ми реалісти і я теж), але відомості повинні обов'язково містити результати цих самих заліків та ОСОБИСТІ підписи людей-виконавців (членів екіпажу). Це юридично важливо!

3. Заявка на виконання робіт спеціалізованими бригадами.

Складається у довільній формі. Як це робиться? Під час дефектування машини заступник командира роти з озброєння/старший технік роти (а також може бути й командир роти та командири взводів, залучені до дефектування) перевіряє свою техніку та виписує собі у блокнот недоліки технічного стану. Робиться це не для недоліків (як то ми всі звикли), а саме ця операція і повинна проходити саме так: прийти і нарити у самого себе недоліків. Тому що під час сезонного обслуговування ці питання ми будемо планово усувати. І деякі з тих операцій ми у себе в підрозділі зробити не зможемо. Наприклад це можуть бути потреби у рихтувальних роботах, зварювальних роботах, потреба у бригаді з ремонту стабілізаторів озброєння та інше.

Також відкривається інструкція з експлуатації, аналізуються обов'язкові роботи сезонного обслуговування та визначаються ті операції, які рота не в змозі виконати своїми силами. Наприклад: зважування балонів ППО, перевірка термодатчиків системи ППО, обслуговування та повна зарядка акумуляторних батарей тощо.

Тоді формується заявка у формі приблизно такій:

_______________________________

Начальникові бронетанкової служби озброєння

Заявка.

З метою якісного виконання робіт сезонного обслуговування прошу Вас про забезпечення роботи наступних спеціалізованих постів та бригад:

1. Бригада змащувальних робіт;

2. Бригада з перевірки та ремонту електроспецобладнання;

3. Пост рихтувальних робіт;

4. Пост перевірки та обслуговування акумуляторних батарей;

5. Пост зважування балонів ППО.

Командир 2 механізованої роти

капітан                  Орест БІЛИЙ

_____________________________

4. Заявки на матеріальні засоби.

Заявки на матеріальні засоби подаються з метою отримання експлуатаційних матеріалів, запасних частин, пально-мастильних матеріалів, які будуть потрібні для проведення сезонного обслуговування.

Заявки складаються у довільній формі та подаються або за підпорядкованістю - на ім'я заступника командира батальйону з логістики (з озброєння), або напряму до начальників служб забезпечення.

При цьому заявки на номенклатуру різних служб забезпечення складаються окремо. Тобто на пально-мастильні - на ім'я начальника служби ПММ, на запчастини для автомобілів - на ім'я начальника автомобільної служби, на запчастини для броні - на начальника бронетанкової служби, тощо.

Форма заявки схожа:

____________________

Начальникові бронетанкової служби озброєння

Заявка.

З метою якісного виконання робіт сезонного обслуговування прошу Вас про забезпечення експлуатаційними матеріалами з наступного розрахунку:

1. Фарба хакі ХВ-516 - 46,5 кг;

2. Фарба темно-сіра ПФ-115 - 11,0 кг;

3. Фарба біла ПФ-115 - 21,0 кг;

4. Дріт шплінтовочний Ф1,2 - 1,0 кг;

5. Шкірка шліфувальна на паперовій основі - 0,2 п.м.

Командир 2 механізованої роти

капітан                  Орест БІЛИЙ

____________________

Необхідну кількість експлуатаційних матеріалів можна розрахувати відповідно до норм Наказу МОУ №129 від 20.05.1995 р. "Про введення в дію Норм витрат експлуатаційних матеріалів на експлуатацію бронетанкового озброєння та техніки на мирний час у Збройних Силах України"

Тут я наведу лише окремі витяги з норм забезпечення для танків, БМП, БТР  та БРДМ лише у частині, що стосується машин, які знаходяться у використанні. 
Інших норм забезпечення саме експлуатаційними матеріалами на разі не існує. 
Пально-мастильні матеріали для проведення сезонного обслуговування замовляти ЛИШЕ ПРИ НАЯВНОСТІ ПОТРЕБИ У ПРОВЕДЕННІ НОМЕРНИХ ВИДІВ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ. Інакше - не спишете.

Форма заявки на ПММ аналогічна. Для складання заявки на пально-мастильні матеріали для проведення ТО-1 та ТО-2 користуватися Нормою №4 Витрати пального, масел, мастил і спеціальних рідин при технічному обслуговуванні і ремонті бронетанкового озброєння і техніки" Додатку №1 до Наказу МОУ №01 від 06.01.1999 - (таємний). (Це - наказ по нормах витрат пально-мастильних матеріалів - шукати в таємній частині або у інопланетян)

Запасні частини для ремонту озброєння та військової техніки замовляти від тієї служби забезпечення, за якою обліковано базове шасі машини. 

Форма заявки схожа, проте ДЛЯ ЗАМОВЛЕННЯ ЗАПАСНИХ ЧАСТИН ОБОВ'ЯЗКОВО ВКАЗАТИ МАРКУ ТА НОМЕР МАШИНИ, ДЛЯ ЯКОЇ ЗАМОВЛЯЮТЬСЯ ЗАПЧАСТИНИ ТА  КОД НОМЕНКЛАТУРИ ЗАПАСНИХ ЧАСТИН (це, наприклад, щоб не отримати односекційний фільтр очищення пального на БМП замість двосекційного)

____________________

Начальникові бронетанкової служби озброєння

Заявка.

З метою відновлення бронетанкового озброєння та техніки 2 механізованої роти, прошу Вас про забезпечення запасними частинами з наступного розрахунку:

БМП-1 №634

1. Муфта 765-12-438 - 2 шт.

2. Болт 700-28-430 - 2 шт.

БМП-1 №638

1. Прокладка 765-96-74 - 3 шт.

Командир 2 механізованої роти

капітан                  Орест БІЛИЙ

____________________

Правильні назви запасних частин та коди номенклатури беруться з каталогу складальних одиниць на конкретну машину

А каталог береться у тій самій службі забезпечення військової частини, або ж шукається на просторах інтернету.

ЗАЯВКИ НА МАТЕРІАЛЬНІ ЗАСОБИ СКЛАДАЮТЬСЯ ПІД КОЖНЕ СЕЗОННЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ НЕЗАЛЕЖНО ВІД ВАШИХ ОСОБИСТИХ ЕКСПЕРТНИХ ОЦІНОК ШАНСІВ НА ОТРИМАННЯ ЗАМОВЛЕНОГО МАЙНА.

Не буде зайвим зробити копії зроблених заявок, для підшивки у свої документи, оскільки оригінали підуть до служб забезпечення.

5. Відомості виконання робіт сезонного обслуговування.

Відомості складаються кожна окрема відомість на кожну машину. Вони замінюють собою розписаний детальний ротний план. який вели раніше, план-завдання екіпажу машини та підвищують відповідальність виконавця за проведення кожної окремої операції.

Відомості складаються з трьох основних розділів:

1. Обов'язкові роботи сезонного обслуговування.

Ці роботи потрібно брати безпосередньо з інструкції по експлуатації (наприклад для БРДМ-2 на зиму)
також деякі з них є і на цьому ресурсі, наприклад:
У будь-якому випадку перший раз ретельно перевірте перелік робіт, який дає у зразках Методичний посібник і той перелік, що дає інструкція з експлуатації. В деяких випадках вони не співпадають і правильним є той що в інструкції.
Також відомо, що в інструкціях з експлуатації зарубіжних зразків БТОТ, що були передані країнами-партнерами відсутній розділ "Сезонне обслуговування". Так само цей розділ відсутній (чомусь) і в інструкції з експлуатації БТР-4Е. Це не означає, що сезонне обслуговування на цих машинах не проводиться. Це просто означає, що перелік робіт буде формуватися інакше. Про це говоритимемо у наступного разу.

2. Обов'язкові роботи технічного обслуговування ТО-1 (ТО-2)
Розповсюдженою помилкою у військах є взяти зразок з Методичного посібника у стані "як є" (не, ну це ж зразок, чо), а потім героїчно розбиратися з УСІМА роботами, які там зазначені. 
ЯКЩО МАШИНА ЗА СВОЇМ ПРОБІГОМ НЕ ПІДІЙШЛА ПІД НОМЕРНЕ ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ - НЕ ПОТРІБНО ВКЛЮЧАТИ У ВІДОМІСТЬ ЦЕЙ РОЗДІЛ!!!11рас
Будуть лише розділи робіт сезонки і додаткові роботи.
Як взнати чи машина підійшла під ТО-1 або ТО-2? Для цього існує така табличка:
Якщо номерні технічні обслуговування для конкретної машини є актуальними, тоді береться з інструкції по експлуатації ось така табличка...
...і з неї до вашої відомості виписуються усі операції відповідного номерного технічного обслуговування, які позначені у цій табличці знаком "+". Тоді Ваша відомість набуває ось такого власне вигляду:
Але це - якщо машина підійшла під ТО-1. А якщо не підійшла, тоді одразу:
А сюди, у додаткові роботи, заступник командира роти з озброєння/старший технік роти включає ОПЕРАЦІЇ, ЯКІ НЕ ВИЗНАЧЕНІ ІНСТРУКЦІЄЮ З ЕКСПЛУАТАЦІЇ, АЛЕ НЕОБХІДНІ ЗАРАЗ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ БОЙОВОЇ ГОТОВНОСТІ МАШИНИ. Сюди вказуються власне то роботи, які потрібні для усунення ось тих недоліків, які були "накопані" під час дефектування. Наприклад: 
- Рихтування правого підкрилка; 
- Заміна патрубку системи охолодження двигуна; 
- Ремонт роз'єму тангенти механіка-водія;
- Усунення уводу гармати вліво...
тощо

Відомість виконання робіт сезонного обслуговування заповнюється поступово датами та особистими підписами тих осіб, які безпосередньо виконують ті чи інші роботи (це - члени екіпажу або виконавці зі складу спеціалізованих постів та бригад), а також особою, яка контролює виконання кожної з операцій (заступником командира роти з озброєння/старшим техніком роти, або командиром підрозділу). Таким чином забезпечується відповідальність виконавців та осіб, що перевіряють якість робіт за кожну конкретну операцію.
Після закінчення сезонного обслуговування заповнені відповідним чином Відомості мають бути здані до служби забезпечення військової частини ( у нашому випадку - до бронетанкової служби).

ЗАЗНАЧЕНИЙ ВИЩЕ ПАКЕТ ДОКУМЕНТІВ ЗБЕРІГАЄТЬСЯ ПРОТЯГОМ КАЛЕНДАРНОГО РОКУ І ЗАМІНЮЄТЬСЯ НА НОВИЙ ПІСЛЯ ПРОВЕДЕННЯ НАСТУПНОГО АНАЛОГІЧНОГО СЕЗОННОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ. Тобто минулорічний пакет документів на сезонку "зима-літо" може бути замінений лише після проведення наступної сезонки "зима-літо". Таким чином завжди в наявності є документація за останній рік експлуатації.

6. Книга огляду (перевірки) озброєння та техніки роти.

Сюди на початку підготовчого етапу сезонного обслуговування заносяться дані перевірки стану машин роти перед проведенням сезонного обслуговування, тобто результати дефектування. 

З, наприклад, ось того самого робочого блокноту заступника командира роти з озброєння.

7. Формуляри машин.
Після проведення сезонного обслуговування відомості про проведене сезонне обслуговування заносяться до формуляру машини у розділ "Відомості про проведені технічні обслуговування"
А також до формуляру машини вносяться дані про періодичні зважування та зарядки балонів ППО

Після цього має відбутися перевірка якості проведення сезонного обслуговування комісією військової частини (як правило це - комісія з складу начальників служб озброєння) та наказ по військовій частині, що підбиває підсумки сезонного обслуговування та окреслює конкретною датою день, коли вся техніка військової частини вважається такою, що переведена на зимовий (або ж літній) режим експлуатації і тепер повинна експлуатуватися у такому режимі. 
Про технічну ж складову сезонного обслуговування машин говоритимемо пізніше.

ДОДАТКОВО:
Обов'язки посадових осіб роти під час проведення сезонного обслуговування
(додаток №2 до Методичного посібника)
Обов’язки командира роти (батареї): 
- разом із заступником командира роти з озброєння відпрацьовують план-графік переведення ОВТ роти (батареї) на літню (зимову) експлуатацію; 
- ставить завдання командирам взводів щодо виконання графіка робіт і контролює його виконання;
- особисто проводить заняття з екіпажами (розрахунками), водіями; 
- організовує роботу особового складу підрозділу, контролює хід та якість виконання робіт, передбачених планом-графіком; 
- особисто перевіряє виконання робіт переводу і технічний стан 100% зразків ОВТ роти (батареї); 
- організує прибирання сховищ (стоянок машин) і закріпленої території; 
- організовує змагання серед особового складу в роті (батареї); 
- веде облік роботи особового складу під час обслуговування техніки; 
- підводить підсумки роботи за кожен день і ставить завдання на наступний день, доповідає командиру батальйону (дивізіону) про виконання робіт за день; 
- в кінці кожного робочого дня перевіряє бойову готовність ОВТ; 
- особисто проводить інструктаж щодо заходів безпеки на робочих місцях; 
- перевіряє знання заходів безпеки, складає пожежний розрахунок роти (батареї) на день;
- доповідає командиру батальйону про підсумки виконання робіт на ОВТ.

Обов’язки заступника командира роти з озброєння: 
- розробляє план-графік переведення ОВТ роти (батареї) на літню (зимову) експлуатацію;
- складає відомості виконання робіт сезонного обслуговування на кожен зразок ОВТ підрозділу, що підлягає СО; 
- проводить заняття з екіпажами (розрахунками) і водіями щодо переведення ОВТ роти (батареї) на літню (зимову) експлуатацію; 
- отримує і розподіляє між екіпажами (розрахунками) і водіями необхідні запасні частини, спеціальні рідини, паливо-мастильні та інші матеріали, спеціальний інструмент та інше майно; 
- особисто керує роботою екіпажів (обслуги) щодо обслуговування ОВТ; 
- проводить дефектування і особисто перевіряє технічний стан, повноту і якість виконання робіт переводу на 100% зразків ОВТ; 
- перевіряє та доповідає командиру роти про якість і повноту виконання робіт СО на ОВТ.

Обов’язки командира взводу (групи, башти) 
- контролює дотримання заходів безпеки та протипожежних заходів в роті (батареї); 
- особисто надає допомогу екіпажам (розрахункам), водіям в проведенні відповідальних і складних регулювань на ОВТ; 
- доповідає командиру роти (батареї) про хід і якість робіт, в кінці дня контролює хід приведення ОВТ в бойову готовність; 
- разом з командиром роти (батареї) підводить підсумки роботи щодо робіт СО за день і ставить завдання на наступний день; 
- організовує роботу взводу в відповідності з план-графіком переведення ОВТ роти (батареї) на літню (зимову) експлуатацію; 
- визначає завдання на день на кожний зразок ОВТ взводу; 
- здійснює поопераційний контроль за виконанням робіт особовим складом; 
- організовує виконання заходів безпеки особовим складом; 
- організовує прибирання сховищ (стоянок машин) та закріпленої території; 
- особисто перевіряє технічний стан, обсяг виконання робіт переводу, стан озброєння, боєприпасів та засобів зв’язку на всіх машинах взводу; 
- в кінці робочого дня перевіряє боєготовність зразків ОВТ; 
- підводить підсумки і доповідає командиру роти (батареї) про виконання завдання на день.

Обов’язки члена екіпажу (обслуги): 
- знати матеріально-технічну частину зразка ОВТ, за яку він несе відповідальність, правила її експлуатації та технічного обслуговування; 
- при виконання робіт дотримуватись вимог технічної документації щодо виконання операцій з сезонного технічного обслуговування зразка ОВТ, за яку він несе відповідальність; 
- виконувати роботи з сезонного технічного обслуговування матеріально-технічної частини зразка ОВТ, за яку він несе відповідальність, з високою якістю і дотриманням правил пожежної безпеки та заходів безпеки.


Немає коментарів:

Дописати коментар