Наведено перелік операцій контрольного огляду та щоденного технічного обслуговування танка Т-72.
Підготовка озброєння машини до стрільби та обслуговування його після стрільби наведено окремою публікацією: Експлуатація бронетанкового озброєння та техніки: Підготовка озброєння Т-72 до стрільби та обслуговування його після стрільби (ebtot.blogspot.com)
КОНТРОЛЬНИЙ ОГЛЯД
Орієнтовний час проведення: до 30 хв.
Мета: перевірити готовність машини до використання за призначенням
Коли проводити: щоранку, перед кожним першим використанням машини в окремий день
1. ОР (перевірити рівень охолоджувальної рідини в розширювальному бачку системи) - рівень ОР повинен бути не нижче зрізів патрубків заправних горловин радіатора та розширювального бачка
2. МАСЛО ДВ. (перевірити кількість масла в поповнювальному баку системи змащування двигуна) - повна заправка 65л.
3. ЛЮЧКИ. (перевірити наявність кришок та пробок в корпусі машини)
4. АЗР (перевірити вмикання АЗР на щитку МВ та щитках НО та КТ) - всі АЗР повинні бути увімкнені
5. ВОДА-АНТИФРИЗ (перевірити положення перемикача ВОДА-АНТИФРИЗ на щитку МВ)
6. НАПРУГА (перевірити напругу бортової мережі - 22...26В)
7. КОНТРОЛЬ ЛАМП (натиснути на кнопку КОНТРОЛЬ на щитку МВ, повинні загорітися: ВО, ВЫЗОВ КОМАНДИРА, ОБОРОТЫ ДВИГАТ., ТОРМОЗ, ОХЛ.ЖИДКОСТЬ/ВЕНТ.; також перевірити окремо лампу сигналізації про блокування куліси перемикання передач натисненням перемикача КОНТР-ВЫКЛ в положення КОНТР, лампу СИГН.НАГ, натисненням на КОНТРОЛЬ ЛАМПЫ у навідника, роботу кнопки ВЫЗОВ у командира машини та справність дорожньої сигналізації)
8. ТОРМОЗ (перевірити справність блокування від защіпки гірського гальма)
9. ПОВІТРЯ (перевірити тиск в балонах високого тиску) - не нижче 75атм.
10. ТДА-БЦН (в нейтральному положенні)
11. ДВИГУН (пустити двигун доступним способом та перевірити його роботу на режимі холостого ходу та експлуатаційному)
12. ТРИМПЛЕКСИ (перевірити видимість крізь прилади спостереження)
13. ПІДГАЛЬМ (перевірити систему підгальмовування)
14, 15. ЗВ'ЯЗОК (перевірити роботу засобів зв'язку між членами екіпажу та всередині мережі підрозділу)
16. ППО (перевірити електричні ланцюги ППО) - на пульті П-11-5 лампи 1Б, 2Б, 3Б повинні горіти впівнакалу
17. ЧОХЛИ (перевірити наявність захисних чохлів на озброєнні)
18. ВІДВАЛ (перевірити кріплення обладнання для самоокопування машини)
19. СТАБ (перевірити роботу стабілізатора озброєння)
мовою оригіналу:
КОНТРОЛЬНИЙ ОГЛЯД НА ПРИВАЛІ
Орієнтовний час проведення: до 15 хв.
Мета: перевірити готовність машини до подальшого використання за призначенням
Коли проводити: на привалі; під час бою в перервах між атаками за першої ж можливості
1. ПІДТІКАННЯ (перевірити наявність підтікань з систем по стану сіток вихідних жалюзі - допускається незначне замаслювання сіток переважно з лівого боку)
2. КОНДЕНСАТ (видалити конденсат з вологомасловідділювача)
3. КРІПЛЕННЯ ЗІП (перевірити стан кріплення зовнішніх баків, ЗІП та табельного майна зовні та всередині машини) - згорнутий брезент не повинен заважати відкриватися
4. СІТКИ (перевірити та за необхідності очистити від листя, хвої, трави, тощо сітки над повітроочисником, радіаторами та нагнітачем)
5. ХОДОВА (перевірити стан ходової частини, усунути несправності - допускається вихід масла з лабіринтних ущільнень підтримувальних котків окремими краплями. При необхідності заміни траків провести її на ЩТО)
6. КОНТРОЛЬ ЛАМП (натиснути на кнопку КОНТРОЛЬ на щитку МВ, повинні загорітися: ВО, ВЫЗОВ КОМАНДИРА, ОБОРОТЫ ДВИГАТ., ТОРМОЗ, ОХЛ.ЖИДКОСТЬ/ВЕНТ.; також перевірити окремо лампу сигналізації про блокування куліси перемикання передач натисненням перемикача КОНТР-ВЫКЛ в положення КОНТР, лампу СИГН.НАГ, натисненням на КОНТРОЛЬ ЛАМПЫ у навідника, роботу кнопки ВЫЗОВ у командира машини та справність дорожньої сигналізації)
__________
ЩОДЕННЕ ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
Орієнтовний час проведення: до 3год.
Мета: перевірити та підготувати машину до подальшого використання за призначенням
Коли проводити: в кінці дня використання машини, незалежно від пробігу, настрілу або напрацювання двигуна
1. МИЙКА (очистити машину від пилу та бруду зовні та всередині)
2. АКБ (перевірити відсутність саморозряду, величину ЕРС, напруги та зарядного струму АКБ)
3. ВО (перевірити чи загоряється лампа ВО при 2000об/хв. Якщо так - промити повітроочисник)
4. КОНДЕНСАТ (видалити конденсат з вологомасловідділювача-на кормі машини)
5. ЗАПРАВКА (перевірити заправку машини та за необхідності дозаправити машину паливом, маслом та охолоджувальною рідиною до норми. Масло трансмісії на ЩТО теж перевіряти!)
7. КОНТРОЛЬ ЛАМП (натиснути на кнопку КОНТРОЛЬ на щитку МВ, повинні загорітися: ВО, ВЫЗОВ КОМАНДИРА, ОБОРОТЫ ДВИГАТ., ТОРМОЗ, ОХЛ.ЖИДКОСТЬ/ВЕНТ.; також перевірити окремо лампу сигналізації про блокування куліси перемикання передач натисненням перемикача КОНТР-ВЫКЛ в положення КОНТР, лампу СИГН.НАГ, натисненням на КОНТРОЛЬ ЛАМПЫ у навідника, роботу кнопки ВЫЗОВ у командира машини та справність дорожньої сигналізації)
8. ППО (перевірити електричні ланцюги ППО) - на пульті П-11-5 лампи 1Б, 2Б, 3Б повинні горіти впівнакалу
9. ПОВІТРЯ (перевірити тиск у повітряній системі - 120...160атм., після зупинки двигуна закрити вентиль)
10. ГПО (перевірити роботу ГПО, дозаправити бачки системи рідиною по сезону)
13. ТРИМПЛЕКСИ (перевірити видимість крізь прилади спостереження, протерти від пилу прилади та їх шахти)
14. РЕГУЛЮВАННЯ (якщо мали місце порушення в роботі приводів керування - відновити їх регулювання)
15. СВІТЛО (перевірити зовнішнє та внутрішнє освітлення машини та роботу дорожньої сигналізації - повороти і гальма будуть відображуватися лише при запущеному двигуні)
16. КРІПЛЕННЯ (перевірити надійність кріплення БК та ЗІП, звернути увагу на те, щоб майно зовні машини не накривало радіатори, а також не заважало роботі лючка викидання піддону)
17. ЗВ'ЯЗОК (перевірити роботу засобів зв'язку між членами екіпажу та всередині мережі підрозділу)
18. ОСУШКА (перевірити колір силікагелю в патронах осушки прицілів та приладу ТКН-3 командира. Якщо рожевий - просушити або замінити патрони осушки)
19. ПРИЦІЛ (перевірити на наявність пошкоджень прціл 1А40 і захисне скло прицілу, якщо брудне - протерти)
20. ДАЛЕКОМІР (перевірити працездатність прицілу-далекоміра)
21. ПІДТІКАННЯ (перевірити наявність підтікань в моторно-трансмісійному відділенні та замаслювання повітроочисника)
22. ВПУСК (перевірити надійність затяжки хомутів впускного тракту двигуна)
23. ЖАЛЮЗІ (перевірити роботу жалюзі. Якщо працює важко, промити шарніри приводу та створок дизельним пальним)
24. РАДІАТОРИ (за необхідності очистити сітки радіаторів, самі радіатори продувкою їх зсередини назовні та за допомогою щітки)
25. ХОДОВА (перевірити стан вузлів ходової частини а також натяг гусенчної стрічки)
26. ЧИСТКА ЗБРОЇ (почистити та обслужити гармату, клин затвору а також кулемети та систему 902)
ПІД ЧАС ІНТЕНСИВНИХ БОЙОВИХ ДІЙ, коли люди втомлені, зберігається загальна напруженість обстановки щоденне технічне обслуговування зводиться до
1. ЗАПРАВКА (дозаправка несплуатаційних матеріалів до норми)
2. БК (дозавантаження боєкомплекту до норми)
3. НЕСПРАВНОСТІ (усунення несправностей, які не дозволяють машині рухатися та вести прицільний вогонь)
мовою оригіналу:
Підготовка озброєння машини до стрільби та обслуговування його після стрільби наведено окремою публікацією: Експлуатація бронетанкового озброєння та техніки: Підготовка озброєння Т-72 до стрільби та обслуговування його після стрільби (ebtot.blogspot.com)
Немає коментарів:
Дописати коментар