Продовжується експлуатація у танкових підрозділах танків Т-80. Після проведення робіт сезонного обслуговування та переведення танків на літній режим експлуатації екіпажі та технічний персонал вважають що місія завершена, не враховуючи, що експлуатація танка передбачає також і певні операції вже в ході використання влітку. Отже актуальність цього допису є очевидною і має за мету перекрити цей пробіл у поінформованості.
Танк досить вимогливий по якості та кількості повітря, яке надходить до двигуна під час роботи, тому експлуатація в умовах високих температур та ймовірної запиленості матиме свої вимоги та особливості.
Отже
Для забезпечення безаварійного роботи машини в літніх умовах необхідно дотримуватися наступних правил:
1. Знімати чохли з приладів та механізмів лише при роботі з ними. Це накладає додаткову вимогу по стану та наявності цих чохлів.
2. Не рідше ніж 1 раз на 30 днів перевіряти рівень електроліту у акумуляторних батареях (за температур +25°С і вище – не рідше 1 раз на 14 днів), який повинен бути в межах 14-15мм від захисної сітки для акумуляторних батарей 12СТ-85N і 10-12мм від захисної сітки для інших. За необхідності В АКУМУЛЯТОРНІ БАТАРЕЇ ДОЛИВАТИ ДИСТИЛЬОВАНУ ВОДУ. Не допускати розряджання акумуляторних батарей більше ніж на 50% (по щільності).
3. При утрудненому переміщенні важелів та педалей приводів керування шарнірні з'єднання очистити від бруду та пилу, промити пальним та висушити.
4. Стежити за станом пилових щитків над гусеницями (фальшборта). ВАЖЛИВО! При їх пошкодженні збільшується кількість пилу що потрапляє у повітроочисник та всередину машини, а також погіршуються умови спостереження.
5. Для запобігання попаданню пилу у вузли, механізми та системи машини дотримуватися наступного порядку та правил заправки машини:
- перед відкручуванням пробок заливних горловин та заправних отворів очистити ганчір'ям поверхні навколо пробок, рогловин, а також самі пробки. ВАЖЛИВО! Пробки заправних отворів ЗАВЖДИ кладуться на броню РІЗЬБОЮ ДОГОРИ.
- перевірити чистоту заправного обладнання перед його застосуванням, за потреби ретельно очистити від пилу та бруду, промити в пальному та протерти чистим ганчір'ям.
- заправлення пального і масел здійснювати за можливості закритим струменем (паливозаправник або МЗА-3).
- використовувати для заправки чисті паливо та мастильні матеріали з щільно закритої тари, яка виключає попадання в рідини пилу.
- після заправлення машини ретельно видалити з поверхонь корпусу машини, вузлів та агрегатів сліди пально-мастильних матеріалів, які потрапили туди під час заправлення машини.
6. При експлуатації машини в умовах підвищеної запиленості навколишнього повітря користуватися автоматичною системою здування пилу, для чого перемикач СДУВ на щиті механіка-водія перевести у положення АВТ.
ВАЖЛИВО! НЕ ВИМИКАТИ ВИМИКАЧ БАТАРЕЙ ОДРАЗУ ПІСЛЯ ЗУПИНКИ ДВИГУНА при увімкненому у положення АВТ перемикачі СДУВ та (одночасно) тиску у повітряній системі БІЛЬШЕ 110 атм. ДОЧЕКАТИСЯ АВТОМАТИЧНОГО ЗДУВАННЯ ПИЛУ приблизно через 130 секунд після припинення подачі пального. Після цього можна вимкнути вимикач батарей.
7. Також при експлуатації машини в умовах високої запиленості дотримуватися наступних вимог:
- робота машини допускається ТІЛЬКИ НА ПАЛИВАХ МАРОК Т-1, ТС-1, РТ. Вести облік роботи двигуна у формулярі машини.
- увімкнути (ON) вимикач ВИБРООЧИСТКА на щиті механіка- водія.
ПРО АВТОМАТ ВІБРООЧИЩЕННЯ:
Якісне проведення віброочищення можливе лише за умови тиску в повітряній системі машини БІЛЬШЕ 60атм.
Під час роботи автомату віброочищення (АВ) горітиме сигнальна лампа ВКЛЮЧИ АВ. Вона повинна згаснути після завершення циклу віброочищення (приблизно через 3 секунди після ввімкнення)
Віброочищення проводити..:
Перед кожним пуском холодного двигуна. Для цього: увімкнути (ON) вимикач батарей, відкрити (OPEN) вентилі балонів, натиснути на 1-2 секунди кнопку ВКЛЮЧИ АВ увімкнення віброочищення.
При загорянні сигнальної лампи ВКЛЮЧИ АВ (це відбувається кожні 120-130 хвилин роботи двигуна). Для цього: перевести двигун на режим малого газу, натиснути кнопку ВКЛЮЧИ АВ. ВАЖЛИВО! Якщо машин рухається декілька (рух в колоні), віброочищення проводиться одночасно на всіх машинах, після першого спрацювання лампи ВКЛЮЧИ АВ на будь-якій з них.
При появі одиночних хлопків на перехідних режимах. Для цього: перевести машину на режим малого газу, натиснути кнопку ВКЛЮЧИ АВ.
- НЕ РОЗБИРАТИ ПАЛИВНІ ТА МАСЛЯНІ ФІЛЬТРИ В УМОВАХ ПІДВИЩЕНОЇ ЗАПИЛЕНОСТІ!
- Перед здійсненням руху заклеїти дульні зрізи гармати і кулеметів промасленим папером. Приклеїти на Літол-24 або ГОІ-54п і обв'язати краї паперу гнотом. Гармату закрити чохлом, ударник спустити з взводу. Через кожні 400 км або під час ЩТО здійснити чистку контактної пластини спускового механізму та нижнього контакту затвору, для чого: обмотати лопатку з ЗІП (таке як дерев'яна лопатка для перевертання котлет) просоченою пальним ганчіркою (але ж не так щоби з неї текло), завести її між контактною пластиною і нижнім контактом, добре вичистити, протерти насухо. За можливості перевірити гальванічний ланцюг приладом з ЗІП машини.
- обслуговування, пов'язані з розбиранням вузлів та агрегатів машин проводити в приміщеннях або наметах
В основному, як можна бачити, особливості експлуатації машини влітку пов'язані з її вимогливістю до чистоти повітря. Умови експлуатації Т-80 саме в Україні влітку передбачають роботу здебільшого в умовах перетертого траками і колесами пилу, який підіймається вітром або машинами та висить у повітрі кілька десятків хвилин. Тому важливо завжди пам'ятати про чутливість Т-80 до пилу.
ВОЇНЕ АРАКІСУ, ПАМ'ЯТАЙ: ПИЛ – НЕ ВИРОК!
Немає коментарів:
Дописати коментар