Останній тиждень користується попитом:

субота, 29 березня 2025 р.

Контрольний огляд та щоденне технічне обслуговування танка Т-80

 Наведено перелік робіт контрольного огляду, щоденного технічного обслуговування та підготовки до стрільби танка Т-80 (об.219).

(Джерело фото: https://focus.ua/uk/voennye-novosti/526253-boycy-30-y-mehbrigady-imeni-knyazya-ostrozhskogo-zahvatili-rossiyskiy-tank-t-80-foto)

КОНТРОЛЬНИЙ ОГЛЯД 

Орієнтовний час проведення: до 6 хвилин 
Мета: перевірка готовності машини до використання за призначенням
Коли проводити: щоранку перед кожним першим використанням машини в окремий день

1. МАСЛО ДВ (перевірити рівень масла в масляному баку двигуна – 28...30л. по щупу; відкрити запірний кран на розхідному баку).
2. ПАЛЬНЕ (перевірити рівень палива по паливоміру).
3. АЗР (перевірити вмикання АЗР на щитку МВ, щитках НО і КТ) – усі АЗР повинні бути увімкнені, окрім АЗР ЭЛ.СПУСК на лівому розподільчому щитку (НО).
4. НАПРУГА (перевірити справність бортової мережі) – напруга по вольтамперметру 22...26В.
5. ППО (перевірити справність електричних ланцюгів піропатронів балонів ППО та кількість заряджених балонів – по пульту П11-5) – при увімкненому (ON) вимикачі батарей лампи 1Б, 2Б та 3Б на пульті П11-5 повинні горіти впівнакала.
6. СВІТЛО (перевірити увімкненням прилади зовнішнього та внутрішнього освітлення).
7. ТРИМПЛЕКСИ (перевірити видимість через прилади прицілювання і спостереження).
8. ЧОХЛИ (перевірити наявність та стан чохлів на дульній та казенній частині гармати та амбразурі ПКТ).
9. ПРИВОДИ (перевірити роботу важелів та педалей приводів керування) – заїдати не повинно. 
10. ЛЮЧКИ (перевірити наявність та кріплення кришок та пробок корпусу).
11. ЗІП (перевірити кріплення ЗІП та табельного майна зовні та всередині машини).
12. ЗВ'ЯЗОК (перевірити наявність зовнішнього та внутрішнього зв'язку, роботу радіостанції та танкового переговорного пристрою на всіх режимах).
13. КОНТРОЛЬ (перевірити роботу світлової та звукової аварійної сигналізації) – при увімкненому ТПУ перемикач режимів на щиті механіка-водія встановити у положення КОНТРОЛЬ ЗСС. Повинні загорітися лампи: НЕТ МАСЛА, ВТ, U<11В, СО. У шоломофони повинен податися звуковий сигнал. Після перевірки перемикач режимів повернути у вихідне положення.
14. ТУЧА (перевірити наявність кришок на пускових трубах системи 902Б).
15. СТАБ (перевірити роботу стабілізатора озброєння, далекоміра, датчиків крену, вітру, роботу ЦУ та аварійного повороту башти, а також, за необхідності, готовність до роботи комплексу керованого озброєння).
_______________

КОНТРОЛЬНИЙ ОГЛЯД НА ПРИВАЛІ

Орієнтовний час проведення: до 5 хв.
Мета: перевірити готовність машини до подальшого використання за призначенням
Коли проводити: на привалі; під час бою в перервах між атаками за першої ж можливості

1. ПІДТІКАННЯ БП (перевірити наявність підтікань з бортових передач).
2. ХОДОВА (перевірити стан ходової частини, усунути несправності. При необхідності заміни траків провести її на ЩТО).
3. СІТКИ (перевірити та за необхідності очистити від листя, хвої, трави, тощо гнучкі сітки вхідних жалюзі. Сітки з дрібними чарунками не знімати).
4. ЗІП (перевірити стан кріплення ЗІП та табельного майна зовні та всередині машини)
_______________

ЩОДЕННЕ ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

Орієнтовний час проведення: 1-1.5 год.
Мета: перевірити та підготувати машину до подальшого використання за призначенням
Коли проводити: в кінці дня використання машини, незалежно від пробігу, настрілу або напрацювання двигуна

1. МИЙКА (очистити машину від пилу та бруду зовні та всередині).
2. ДОЗАПРАВКА (дозаправити систему живлення двигуна пальним).
3. МАСЛО ДВ (перевірити рівень масла у масляному баку двигуна та відкрити запірний кран на розхідному баку) – повинно бути 
28...30л. масла Б-3В по щупу. За потреби дозаправити масло.
4. МАСЛО ТР (перевірити рівень масла у масляному баку трансмісії) – повинно бути 30...32л. масла ТСЗп-8 по щупу. Гарячого – до 42, це норма. За потреби дозаправити масло.
5. КОНТРОЛЬ РТ (перевірити роботу системи обмеження температури газів) – перевіряти після пробігу машини але перед зупинкою двигуна. Перемикач тахометра в положення ТКІІ. Натиснути педаль гальма до упору. Вивести двигун на максимальний режим. Перемикач режимів встановити в положення КОНТРОЛЬ РТ. Частота обертання ротора турбокомпресора ІІ каскаду повинна зменшитися. Після перевірки перемикач режимів встановити у вихідне положення.
6. ПІДТІКАННЯ (перевірити наявність підтікання експлуатаційних рідин) – якщо рівень експлуатаційних рідин у нормі – дах не підіймати. Відкрити дренажні отвори в карманах днища, отвір біля перегородки та злити рідину у через них.
7. РЕГУЛЮВАННЯ (якщо мали місце порушення в роботі приводів керування - відновити їх регулювання).
8. ГПО (перевірити роботу системи гідропневмоочищення приладів спостереження та прицілювання, за потреби дозаправити бачки рідиною по сезону).
9. ЗВ'ЯЗОК (перевірити наявність зовнішнього та внутрішнього зв'язку, роботу радіостанції та танкового переговорного пристрою на всіх режимах).
10. СТАБ (перевірити роботу стабілізатора озброєння, далекоміра, датчиків крену, вітру, роботу ЦУ та аварійного повороту башти, а також, за необхідності, готовність до роботи комплексу керованого озброєння).
11. ПОВІТРЯ (ДО СПРАЦЬОВУВАННЯ СИСТЕМИ ЗДУВУ перевірити тиск у повітряній системі) – тиск повинен бути 110...165атм. 
12. КОНДЕНСАТ (видалити конденсат з вологомасловідділювача) – на щитку механіка-водія натиснути кнопку СБРОС ТРУБ ОПВТ.
13. ВІДСТІЙ (злити відстій з вологозбірника) – для зливу ПРИ ЗАКРИТИХ БАЛОНАХ відкрити на 1-2 оберти вентиль системи, що розташований біля механіка-водія.
14. КРІПЛЕННЯ БК (перевірити кріплення боєкомплекту у баку-стелажі).
15. ХОДОВА (перевірити стан ходової частини, усунути несправності. При необхідності замінити траки, що мають пошкодження).
16. СВІТЛО (перевірити увімкненням прилади зовнішнього та внутрішнього освітлення).
17. ЗІП (перевірити кріплення ЗІП та табельного майна зовні та всередині машини).
18. ЛЮЧКИ (перевірити наявність та кріплення кришок та пробок корпусу).
19. ВІДВАЛ (перевірити кріплення відвалу по-похідному).
20. ТУЧА (зовнішнім оглядом перевірити систему 902Б).

ПІД ЧАС ІНТЕНСИВНИХ БОЙОВИХ ДІЙ, коли люди втомлені, зберігається загальна напруженість обстановки щоденне технічне обслуговування зводиться до:

1. ЗАПРАВКА (дозаправка несплуатаційних матеріалів до норми)
2. БК (дозавантаження боєкомплекту до норми)
3. НЕСПРАВНОСТІ (усунення несправностей, які не дозволяють машині рухатися та вести прицільний вогонь)
_______________

ПІДГОТОВКА МАШИНИ ДО СТРІЛЬБИ 

Орієнтовний час проведення: до 60 хв.
Мета: Перевірка стану та підготовка озброєння машини використання за призначенням
Коли проводити: Перед використанням озброєння, якщо такі роботи давно не проводилися

1. ЧИСТКА (очистити гармату, спарений та зенітний кулемети).
2. КАНАЛ СТВОЛА (перевірити стан каналу ствола гармати)
3. ВИВІРКА (перевірити та здійснити вивірку нульової лінії прицілювання)
4. ВН РУЧ (перевірити роботу підйомного механізму гармати від ручного приводу)
5. ГН РУЧ (перевірити роботу ручного приводу механізму повороту башти)
6. КЛИН (перевірити роботу затвора, ручного спускового механізму, блокувального пристрою, механізму повторного взводу)
7. ЛІНІЙКА (перевірити легкість переміщення по лінійці покажчика довжини відкату)
8. ПРИЦІЛИ (очистити від пилу та бруду прилади прицілювання та спостереження).
9. МГЕ (перевірити рівень рідини в поповнювальному бачку МЗ і гідроприводі ВН) – в бачку між рисками у вікні бачка, в приводі ВН планка установки живлення повинна бути ЛІВІШЕ риски –50 (у бік збільшення температури)
10. ФВУ (перевірити повітрозабірний пристрій ФВУ, за необхідності очистити сітку зовні)
11. ПІДПІР (перевірити роботу нагнітача ФВУ, та наявність підпору – при закритих люках машини)
12. КЛОЦ (перевірити стан гуми на клоці та кріплення кришок монтажних вікон кожуха ланцюгів досилача) – якщо виявлено пошкодження більше ніж 50% робочої поверхні клоц замінити на новий з ЗІП
13. МЗ (перевірити функціонування МЗ в режимі ЗАГРУЗКА–РАЗГРУЗКА увімкненням кнопок ПУСК та СТОП)
14. СТАБ (перевірити роботу стабілізатора озброєння, далекоміра, датчиків крену, вітру, роботу ЦУ та аварійного повороту башти, а також, за необхідності, готовність до роботи комплексу керованого озброєння)
15. КУЛЕМЕТИ (перевірити стан та роботу спареного та зенітного кулеметів частковим розбиранням)
16. НІЧНИКИ (перевірити роботу приладів нічного бачення, у передбаченні їх використання)
17. ЛАНЦЮГИ (ПЕРЕВІРИТИ РОЗРЯДЖЕНІСТЬ ЗБРОЇ та перевірити справність усіх ланцюгів стрільби та пуску димових гранат системи 902Б) 





Немає коментарів:

Дописати коментар