Правила експлуатації БТР-70 у зимових умовах приблизно аналогічні правилам експлуатації БРДМ-2, враховуючи дуже схожу конструкцію силового відділення. Тому нічого складного виникати не повинно, особливо якщо пам'ятати, що двигуни у БТР-70 бензинові і питання їх запуску у холодну пору року набагато простіше. Ці рекомендації діють для БТР-70 у базовій комплектації.
БТР-70, ТО і ІЕ, стор. 468-469
17.2.2. Правила експлуатації машини в зимових умовах.
У зимових умовах експлуатації дотримуватися наступних правил:
1. При вимушених зупинках періодично прогрівати двигун підігрівачем або роботою на холостих обертах (Знову нагадую, що норма витрати пального для колісних бронеоб'єктів не передбачає роботи на місці. Тому грітимете двигуном за власний рахунок). При прогріванні двигуна оберти давати не вище середніх, але такі, що забезпечуватимуть підзаряджання акумуляторних батарей (Піднімаємо оберти до тих пір, доки стрілка амперметра не покаже заряджання). Категорично забороняється робота на великих обертах для прискорення прогріву холодних двигунів.
2. Для зменшення інтенсивності охолодження під час руху прикрити жалюзі, регулюючи величину їх закриття за температурою охолоджувальної рідини. (Повинно триматися в межах +80...+90град.)
3. За від'ємних температур навколишнього повітря запускати двигуни тільки після розігріву їх передпусковим підігрівачем (а інструкція БРДМ-2 дозволяє запускати без розігріву такий самий двигун при температурах до -10град.). Розігрівати підігрівачем до температури +50...+60град. (Інструкція цього не вказує, але за аналогією до БРДМ-2). Провертати стартером непрогріті двигуни забороняється. (Тому, якщо при температурі нижче 0град. ви провернете стартером двигуни і вони чомусь вмруть, то, незважаючи на інструкцію до БРДМ-2, нічого нікому не докажете - думайте самі)
4. Якщо машина була заправлена водою замість низькозамерзаючої рідини, то, в передбаченні тривалої стоянки, злити воду з системи охолодження. При цьому, для запобігання утворенню крижаних корків у системі охолодження та зливних отворах, температура води перед її зливанням за від'ємних температур повітря повинна бути не нижче +60град.
5. Воду, яка накопичилася на днищі машини злити через отвори в днищі одразу після зупинки машини.
6. Замінювати та дозаправляти масла та мастила одразу після пробігу машини, поки агрегати, вузли та мастило в них не вистигли.
7. Для підтримання працездатності та з метою запобігання розморожування акумуляторної батареї не допускати розряду батареї більше ніж 25% її ємності (що відповідає приведеній до 25град щільності електроліту 1,22г/см3)
8. При температурі навколишнього повітря -25град та нижче, при стоянці поза утепленим приміщенням більше 6 годин, акумуляторну батарею рекомендується зберігати у опалюваному приміщенні, крім випадків, коли окремими вказівками передбачається зберігання батарей на машинах.
9. Після доливання дистильованої води у акумуляторну батарею, для відновлення рівня електроліту у акумуляторній батареї запустити двигуни та попрацювати 10-15 хвилин.
БТР-70, ТО і ІЕ, стор. 468-469
17.2.2. Правила експлуатації машини в зимових умовах.
У зимових умовах експлуатації дотримуватися наступних правил:
1. При вимушених зупинках періодично прогрівати двигун підігрівачем або роботою на холостих обертах (Знову нагадую, що норма витрати пального для колісних бронеоб'єктів не передбачає роботи на місці. Тому грітимете двигуном за власний рахунок). При прогріванні двигуна оберти давати не вище середніх, але такі, що забезпечуватимуть підзаряджання акумуляторних батарей (Піднімаємо оберти до тих пір, доки стрілка амперметра не покаже заряджання). Категорично забороняється робота на великих обертах для прискорення прогріву холодних двигунів.
2. Для зменшення інтенсивності охолодження під час руху прикрити жалюзі, регулюючи величину їх закриття за температурою охолоджувальної рідини. (Повинно триматися в межах +80...+90град.)
3. За від'ємних температур навколишнього повітря запускати двигуни тільки після розігріву їх передпусковим підігрівачем (а інструкція БРДМ-2 дозволяє запускати без розігріву такий самий двигун при температурах до -10град.). Розігрівати підігрівачем до температури +50...+60град. (Інструкція цього не вказує, але за аналогією до БРДМ-2). Провертати стартером непрогріті двигуни забороняється. (Тому, якщо при температурі нижче 0град. ви провернете стартером двигуни і вони чомусь вмруть, то, незважаючи на інструкцію до БРДМ-2, нічого нікому не докажете - думайте самі)
4. Якщо машина була заправлена водою замість низькозамерзаючої рідини, то, в передбаченні тривалої стоянки, злити воду з системи охолодження. При цьому, для запобігання утворенню крижаних корків у системі охолодження та зливних отворах, температура води перед її зливанням за від'ємних температур повітря повинна бути не нижче +60град.
5. Воду, яка накопичилася на днищі машини злити через отвори в днищі одразу після зупинки машини.
6. Замінювати та дозаправляти масла та мастила одразу після пробігу машини, поки агрегати, вузли та мастило в них не вистигли.
7. Для підтримання працездатності та з метою запобігання розморожування акумуляторної батареї не допускати розряду батареї більше ніж 25% її ємності (що відповідає приведеній до 25град щільності електроліту 1,22г/см3)
8. При температурі навколишнього повітря -25град та нижче, при стоянці поза утепленим приміщенням більше 6 годин, акумуляторну батарею рекомендується зберігати у опалюваному приміщенні, крім випадків, коли окремими вказівками передбачається зберігання батарей на машинах.
9. Після доливання дистильованої води у акумуляторну батарею, для відновлення рівня електроліту у акумуляторній батареї запустити двигуни та попрацювати 10-15 хвилин.
Немає коментарів:
Дописати коментар